07 مرداد 1397 - 17:10

آیفکس ۱۲۹۴ واحدی شد

شاخص کل فرابورس روز جاری با ۱.۵ درصد افزایش در بالاترین میزان خود در یک ماه اخیر قرار گرفت.
کد خبر : ۸۹۱۴۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، آمارها نشان می دهد نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «مارون» به‌ترتیب با بیش از ۸، ۳ و ۳ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ها بر صعود شاخص کل فرابورس در معاملات روز جاری بودند.


آیفکس امروز در حالی در پایان ساعت معاملات با ۱۹ واحد افزایش به پله ۱۲۹۴ واحدی رسید که در ساعت اول تا ارتفاع ۱۳۱۴ واحدی نیز صعود کرده بود و در نزدیکی بالاترین ارتفاع تاریخی خود یعنی ۱۳۱۷ واحدی در چهارم تیرماه سال جاری به ثبت رسیده بود قرار گرفت.


بازار شرکت‌های کوچک و متوسط


نگاهی به معاملات سهام در روز جاری در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) حاکی از جابه‌جایی ۸۲۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۵۴.۵ میلیارد ریال در نماد «شگامرون» است که هر سهم مجتمع پترو صنعت گامرون پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود امروز بازگشایی و در قیمت  ۶۶ هزار ریال معامله شد.


در  ادامه معاملات سهام، بازارهای اول و دوم فرابورس امروز شاهد نقل‌وانتقال بیش از ۴۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال بودند که تغییر مالکیت بیش از ۲۶۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال در نماد «ذوب» منجر به صدرنشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی در معاملات این دو بازار شد.


بازار پایه


سه تابلو بازار پایه نیز در روزی که گذشت میزبان معامله بیش از ۷۴ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال بودند که شرکت توسعه اقتصادی آرین در نماد «وآرین» با حجم معاملاتی به میزان بیش از  ۱۹ میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی و نماد «واحیا» با ارزش معاملاتی نزدیک به ۴۲ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند.


در سمت دیگر بازار، معاملات ETF ها با جابه‌جایی بیش از ۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله پیگیری شد که نماد «ثروتم» با بیش از ۵ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت در معاملات روز جاری ETF ها تجربه کرد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


همچنین بازار اوراق با درآمد ثابت امروز به استقبال معامله نزدیک به ۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از  یک هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال رفت که «اشاد۳» در این بازار بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. به‌ علاوه، در پایان معاملات چهارشنبه هفته جاری ۱۰ مرداد ۹۷ معاملات اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۲۱»، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، متوقف خواهد شد.


تابلو تسهیلات مسکن


در ادامه، معامله «تسه‌ها» در تابلو تسهیلات مسکن منجر به رقم خوردن حجم معاملاتی به میزان بیش از ۱۰۶ هزار ورقه و ارزش معاملاتی افزون بر ۷۰ میلیارد ریال شد که «تسه» تیر ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. در نهایت امروز ۵۵۷ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر سه هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در ۸۷ هزار و ۷۷۳ نوبت معاملاتی در مجموع بازارهای فرابورس معامله شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها