08 مرداد 1397 - 16:39

معاملات پُر رونق در فرابورس

بررسی معاملات روز جاری نشان می دهد که روز جاری شاخص کل فرابورس با ۴۲ واحد افزایش در ارتفاع ۱۳۳۷ واحدی ایستاد.
کد خبر : ۸۹۲۰۲
فرابورس

به گزارش ایبِنا، بررسی نمادهای فرابورسی بیانگر آن است که نمادهای دو گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین تاثیر مثبت را بر صعود آیفکس برجای گذاشته‌اند.


تاثیر نمادها


دو نماد «مارون» و «زاگرس» متعلق به گروه محصولات شیمیایی در مجموع با بیش از ۲۲ واحد تاثیر و نمادهای «میدکو»، «هرمز»، «ذوب» و «ارفع» زیرمجموعه گروه فلزات اساسی در مجموع با اهرم مثبت بیش از ۱۴ واحدی بیشترین تاثیر را بر رشد ۳.۳۲ درصدی شاخص کل فرابورس در معاملات امروز گذاشتند.


روند معاملات در بازار سهام فرابورس در روز جاری به گونه‌ای رقم خورد که نزدیک به ۷۷۴ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال در دو بازار اصلی معامله سهام فرابورس دست‌ به‌ دست شد و دو بازار اول و دوم فرابورس نزدیک به ۸۰ درصد از حجم و بیش از ۵۵ درصد از ارزش کل معاملات امروز را در اختیار گرفتند.


 اختصاص یافتن بیش از ۱۲۸ میلیون سهم از حجم کل معاملات و ۳۳۴ میلیارد ریال از ارزش معاملاتی کل به معاملات در نماد «میدکو»، منجر به صدرنشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش شد.


بازار پایه


همچنین بازار پایه فرابورس نیز در روزی که گذشت شاهد نقل‌ و انتقال بیش از ۱۸۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال در سه تابلو خود و بازگشایی نمادهایی همچون «شسم»، «شکف»، «داراب»، «فسا»، «سلار»، و «جهرم» بود.


همچنین بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس امروز میزبان جابه‌جایی بیش از ۱۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال بود که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به‌تنهایی معامله بیش از ۱۱ میلیون ورقه از کل حجم معاملاتی این بازار را در اختیار گرفتند که ارزش معاملاتی این حجم از معاملات ETF ها به ۱۶۸ میلیارد ریال نرسید.


اوراق با درآمد ثابت


از طرف دیگر، در تابلو اوراق با درآمد ثابت امروز یک میلیون و ۳۱۰ هزار ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال معامله شد که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به نماد «اخزا ۶۱۴» با معامله بیش از ۸۷ هزار ورقه به ارزش ۵۹ میلیارد ریال تعلق داشت.


تابلو تسهیلات مسکن


معاملات در تابلو تسهیلات مسکن هم با نقل‌وانتقال بیش از ۸۹ هزار ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۵۹ میلیارد ریال پیگیری شد که تسه تیر ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی و تسه آبان ۹۵ با بیشترین افزایش قیمت روبرو شدند.


در نهایت امروز دوشنبه ۸ مردادماه ۹۶۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به سه هزار و ۵۱۹  میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس دست‌به‌دست شد که به معنی افزایش حدودا ۷۳ درصدی حجم کل معاملات نسبت به روز گذشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر