رییس جمهور اندونزی: کشور نیازمند دلار است

رییس جمهور اندونزی به وزرای خود گفت باید ذخایر ارزی خود به دلار را افزایش دهیم و به سمت بیو دیزل حرکت کنیم.
کد خبر : ۸۹۲۴۲
رییس جمهور اندونزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزی به وزرای خود تاکید کرد که تلاش جدی برای تقویت ذخایر ارزی این کشور با استفاده گسترده از بیو دیزیل (زیست دیزل؛ نوعی سوخت غیر سمی) بمنظور مقابله با فشارهای بوجود آمده بواسطه جنگ تجاری جهانی انجام گیرد.


اندونزی نیازمند گردش ارز خارجی بمنظور کمک مالی به کسری حساب جاری خود است و بانک مرکزی در حدود ۱۲ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را در ماه های اخیر برای پشتیبانی روپیه که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون تقریبا ۶ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده، هزینه کرده است.


رییس جمهور اندونزی در نشست کابینه دولت گفت: کشور در حال حاضر نیازمند دلار است و قصد ندارم که نشست هایی بدون خروجی خوب برگزار کنیم.


در همین حال، کابینه دولت از شروع ماه جولای تا کنون برای پرداختن به نگرانی های موجود در حوزه تجارت و ارز روپیه حداقل ۶ بار جلسه تشکیل داده است و رییس جمهور اندونزی خواهان اقدامات سریع تر بمنظور تقویت پول این کشور است.


وی به دنبال اقدام سریع دولت برای استفاده گسترده و اجباری زیست دیزل بی ۲۰ در تمام خودروهای دیزلی از قبیل تجهیزات سنگین و موتورهای لوکوموتیو است.


وزارت صنایع اندونزی اعلام کرد که استفاده از این سوخت می تواند ۵ میلیارد دلار صرفه جویی در واردات دیزل در سال برای این کشور به دنبال داشته باشد. برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که این موضوع راه حلی سریع تر در مقایسه با افزایش صادرات است و گزینه خوبی برای حفظ نرخ کسر حساب جاری در سطح مناسبی است.


بر پایه این گزارش، کمبود نفت و گاز در سال گذشته میلادی به دلیل افزایش قیمت نفت در این کشور محسوس بود و زیست دیزل می تواند هزینه های سوخت را کاهش دهد.


برچسب ها: ارز دلار اندونزی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر