10 مرداد 1397 - 08:06

تلاش ۴ کشور برای بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

سفیر ایران در انگلیس گفت: اگر ایران نتواند درباره FATF به یک جمع بندی مناسب دست یابد ممکن است با دست خودمان نظام بانکی و مالی را دچار تحریم های تحمیلی کنیم.
کد خبر : ۸۹۲۶۹
FATF

به گزارش ایبِنا، حمید بعیدی نژاد با بیان اینکه موضوع FATF امروز به عنوان یکی از اولویت های سیاست اقتصادی کشور در ابعاد مختلف مورد بحث قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه پس از بحث های زیادی که درباره FATF صورت گرفته مفاهمه بیشتری بین مخالفان و موافقان شکل گرفته و روز به روز بسیاری از مطالب روشن شده که امیدوارم این روشنگری ما را به تصمیم بسیار مناسب رهنمون کند.


سفیر ایران در انگلستان، افزود: در مجلس FATF  به صورت شفاف و کارشناسانه مورد بحث قرار گرفته که با اهمیت موضوع امیدوارم که تصمیم مقتضی اتخاذ شود. وی با بیان اینکه نگرانی که امروز وجود داشته این است که مبادا دچار خود تحریمی شویم، ادامه داد: برجام با مشکلاتی مواجه شده و آمریکایی ها تحریم های دو جانبه خود را علیه ایران اعمال می کنند، بنابراین اگر ایران نتواند درباره FATF به یک جمع بندی مناسب دست یابد ممکن است به این موضوع منجر شود که با دست خودمان نظام بانکی و مالی را دچار تحریم های تحمیلی کنیم.


بعیدی نژاد که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، یادآور شد: در جلسه آخری که در پاریس انجام شده آمریکا، اسراییل، عربستان و آرژانتین تلاش زیادی کردند که ایران را دوباره به لیست سیاه بازگردانند. سفیر ایران در انگلستان افزود: خوشبختانه کشورهایی که ارتباطات خوبی با ایران دارند با تلاش های این ۴ کشور مقابله کردند.


وی تصریح کرد: در نهایت اجلاس تصمیم گرفت که زمان سه ماهه به ایران دهد تا ایران به جمع بندی نهایی برسد که امیدوارم با این بحث های کارشناسی به یک تصمیم متعادل و مناسبی برسیم تا نظام مالی و بانکی کشور بتواند از امکاناتی که در سطح جهانی وجود دارد بهره مند شود.


برچسب ها: مجلس fatf
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها