15 مرداد 1397 - 08:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دلایل رشد یکباره شاخص بورس/ انتقال با تاخیر تورم به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به برخی دلایل تاثیرگذار بر رشد شاخص بورس در روزهای اخیر، از انتقال با تاخیر تاثیر تورم در بازار سرمایه سخن گفت.
کد خبر : ۸۹۲۷۱
بورس تهران

رضا خانلو در گفتگو با ایبِنا با اشاره به رشد چند هزار واحدی شاخص بورس در چند روز گذشته گفت: به طور طبیعی و سنتی تورم اقتصادی رخ داده در بازارهای مختلف با تاخیر به بازار سرمایه می‌رسد که بر این اساس در ماه های گذشته شاهد این موضوع بودیم و این رخداد موجب شد تا شاخص بورس از ارتفاع ۱۰۰ هزار واحد نیز عبور کند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس پس از رشد دوباره قیمت سکه و ارز در چند روز گذشته نیز شاهد رشد چشمگیر شاخص بورس و قیمت ها در بازار سهام هستیم که بخشی از دلایل آن به این موضوع باز می‌گردد.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر افزایش نرخ ارز همواره به عنوان مولفه‌ای اثرگذار مورد توجه معامله‌گران در بازار سرمایه بوده و اثر آن را به طور مشخص می‌تواند در شرکت‌های صادرات‌ محور به ویژه شرکت‌های مربوط به گروه پتروشیمی مشاهده کرد که در چند روز گذشته علاوه بر اینکه قیمت سهام این شرکت ها رشد قابل توجهی داشته، بر روی شاخص بورس نیز اثرات مثبت خود را داشته اند.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته مولفه‌های دیگری نیز این روزها بر بهبود شرایط معاملات و رشد شاخص بورس و قیمت ها در بازار سهام اثرگذار هستند که از جمله آنها می‌توان به رکود حاکم بر سایر بازارها از جمله مسکن و خودرو و نیز زمزمه‌هایی مبنی بر بهبود مناسبات خارجی اشاره کرد.


وی با بیان اینکه مجموعه عوامل یاد شده به صورت کوتاه مدت اثرات مثبت خود را بر بازار سرمایه دارند تصریح کرد: بازار سرمایه برای رسیدن به رونق پایدار به خروج اقتصاد از رکود و رونق اقتصادی نیازمند است.


این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به تازه‌واردان به بورس گفت: دادوستد سهام در بازار سهام نیاز به دانش و تجربه کافی دارد و نباید شاخص بورس به تنهایی ملاک خرید و فروش سهام باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر