13 مرداد 1397 - 14:34
معاون اول رئیس جمهور خبر داد؛

رونمایی از بسته جدید ارزی، دوشنبه

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعات جلسه شورای عالی اقتصادی، سیاست‌هایی بود که بانک مرکزی برای بخش ارز کشور پیش‌بینی کرده است که کلیات آن مورد تأیید قرار گرفت و روز دوشنبه رونمایی می‌شود.
کد خبر : ۸۹۴۰۳
جهانگیری


به گزارش ایبِنا؛ اسحاق جهانگیری پس از جلسه شورای عالی اقتصادی با حضور سران سه قوه ، افزود: در روزهای آینده با اعلام رئیس جمهور آمریکا تحریم های سه ماهه شروع می شود و شرایط جدیدی در اقتصاد کشور پیش آمده که نیازمند تصمیمات جدید و بازنگری در سیاست های قبلی بوده است.


وی گفت: سیاست های بانک مرکزی برای بخش ارز کشور در جلسه امروز مورد بحث و تایید سران سه قوه و اعضای جلسه قرار گرفت.


 جهانگیری افزود: عمدتا جهت گیری سیاست ها این است که کالاهای اساسی که مورد نیاز مردم و جامعه با نرخ رسمی بانک مرکزی است به وفور در کشور تامین شود و دستگاه های اجرایی تا مرحله نهایی بر نحوه تامین واردات و عرضه آن در بازار نظارت داشته باشند که این امر مورد تایید سران سه قوه قرار گرفت.


وی گفت: برای فعالان اقتصادی که در بخش صادرات و واردات فعالیت می کنند و افرادی که برای بخشی از کارهای ضروری شان به ارز نیاز دارند، تسهیلاتی فراهم شد که بتوانند در بازار، ارز مورد نیاز خود را تامین و در نتیجه راحت تر فعالیت کنند.


معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: جزئیات این سیاست ها در جلسه فردا یکشنبه هیأت دولت نهایی خواهد شد.


وی گفت: کلیات مباحث ذکر شده امروز مورد تصویب قرار گرفت و جزئیات آن در جلسه فردا به بحث گذاشته و تصویب می شود.


جهانگیری افزود: همچنین روز دوشنبه با مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی و اعلام به مردم این مصوبات عملیاتی خواهد شد.


معاون اول رئیس جمهور گفت: در این جلسه رئیس قوه قضاییه پیشنهادی را در خصوص رسیدگی سریع تر به پرونده های مفسدان اقتصادی ارائه کرد که بر اساس آن سرعت عمل بیشتر و زمان رسیدگی به این پرونده ها کوتاه تر شود.


وی افزود: قرار شد در جلسه آینده شورای عالی اقتصادی این موارد هم نهایی شود و قوه قضاییه زمان کوتاه تری برای رسیدگی با پرونده های مفسدان اقتصادی در نظر بگیرد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر