بهبود ارز بازارهای نوظهور تا سال ۲۰۱۹ میلادی غیرممکن است

کارشناسان حوزه ارز اعلام کردند که بازگشت ارزش از دست رفته ارز بازارهای نوظهور به دلیل بلاتکلیفی های بین المللی در نیمه دوم سال جاری میلادی دور از انتظار است.
کد خبر : ۸۹۷۳۰
ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بررسی کارشناسان ارز مرکز رویترز حاکی از آن دارد که بازگشت ارزش به ارز کشورهای دارای بازار نوظهور تا سال ۲۰۱۹ میلادی دور از انتظار خواهد بود؛ این در حالی است که ارز این کشورها در سال جاری میلادی تاکنون در برابر دلار آمریکا روند نزولی به خود گرفته است.


این تحقیق نشان می دهد که افزایش تنش ها و چشم انداز رفتن نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ منجر به بی اشتها شدن سرمایه گذاران برای پذیرش ریسک می شود که این موضوع بر روی بازگشت ارزش به ارز کشورهای دارای بازار نوظهور در سال جاری میلادی تاثیر می گذارد.


ارز کشورهای دارای بازار نوظهور در سال جاری میلادی به دلیل افزایش ارزش دلار روند نزولی به خود گرفته است. در همین حال برای مثال پزو آرژانتین و لیر ترکیه در ۶ ماه اخیر بیش از ۴۰ درصد ازرش خود را از دست داده است.


به گفته «کریستوفر شیلز» تحلیل گر بازار نوظهور در «اینفورما گلوبال مارکتس»، بازگشت بهبود به ارز بازارهای نوظهور در نیمه دوم سال جاری میلادی به دلیل وجود بلاتکلیفی ها در سطح بین الملل از جمله تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن دور از انتظار است.



تنش تجاری میان چین و آمریکا به شدت ارز بازاراهای نوظهور را تحت الشعاع خود قرار داده که منجر به افزایش واردات و کاهش صادرات می شود. همچنین در ماه های اخیر کاهش لیر ترکیه و سهام چین به عنوان ۲ عامل کلیدی برای روند نزولی ارز بازارهای نوظهور محسوب می شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر