بانک مرکزی چین: از یوان برای مبارزه با جنگ تجاری استفاده نمی‌کنیم

بانک مرکزی چین اعلام کرد که از یوان به عنوان ابزاری برای پرداختن به تنش های تجاری استفاده نخواهیم کرد.
کد خبر : ۸۹۷۳۹
بانک مرکزی چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی چین اعلام کرد از یوآن به عنوان ابزاری برای پرداختن به تنش های تجاری و دیگر موضوعات خارجی استفاده نخواهد کرد؛ ضمن اینکه هیچ بسته محرک اقتصادی قوی را اجرا نمی کند.


بانک مرکزی چین بعداز جلسه سه ماه سیاست پولی خود اعلام کرد که بانک خلق چین بسته محرک اقتصادی را به سبک «آبیاری سیلابی» اعمال نخواهد کرد. این نهاد اعلام کرد که سیاست پولی محتاطانه باید سیاست بی طرفی و نیز ایجاد تعادل بین سیاست انقباضی و انبساطی را حفظ کند تا رفته رفته به کاهش تعصباتی که ۳ ماه پیش وجود داشت، بیانجامد.


بانک مرکزی چین در مسیر ناهمواری در حال حرکت است که علت آن به اختلافات تجاری پکن-واشنگتن و روند نزولی رشد اقتصادی چین بر می گردد. بانک خلق چین اعلام کرد که از ترکیب ابزارهای سیاست پولی چند منظوره و مدیریت ارتقاء اقتصاد کلان با رویکرد احتیاطی را به طرز انعطاف پذیری استفاده خواهد کرد. اجرای این سیاست می تواند به بهبود خدمات مالی از طریق افزایش عرضه و رقابت منجر شود.


در حالیکه بانک خلق چین ریسک های ناشی از افزایش تنش های تجاری، بی ثباتی مالی در بازارهای نوظهور و آسیب پذیری مالی در سطح جهان را بررسی می کند، اعلام کرد که به لحاظ ایجاد رقابت ارزش یوآن را کاهش نمی دهد و از آن به عنوان ابزاری برای پرداختن به تحولات خارجی از قبیل تنش های تجاری بهره نخواهند برد.


به نظر می رسد که اظهارات ارزی چین حاکی از در پیش گرفتن روش عدم دخالت در بازار ارز خارجی دارد. بانک چین همچنین اعلام کرد که دستیابی به رشد کیفی بالا یک کار سخت است؛ ضمن اینکه کاهش رشد سرمایه گذاری زیرساختی و محدود شدن فاینانس داخلی، اقتصاد این کشور را در کوتاه تحت الشعاع قرار می دهد؛ اما در بلند مدت سودمند خواهد بود.


برچسب ها: یوآن چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها