20 مرداد 1397 - 15:40

بازدید جمعی از مدیران کشور از شرکت پالایش گاز بیدبلند

شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس که مراحل اجرایی خود را طی می کند مورد بازدید جمعی از مدیران کشوری و استانی قرار گرفت.
کد خبر : ۸۹۷۶۸
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا، در این بازدید که با حضور مدیرعامل محترم صندوق توسعه ملی،استاندار خوزستان،نماینده مردم بهبهان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،مدیران عامل بانک های صنعت و معدن ،پارسیان و سایر مدیران اجرایی و اقتصادی برگزار شد.


غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن بیان شتاب قابل توجه روند پیشرفت این پروژه طی ۲ سال اخیر خاطر نشان کرد، اقدامات صورت گرفته در دوره اخیر که مرهون تلاش های مستمر تیم مدیریتی و کلیه دستگاه های متولی است نقطه عطفی جهت به سامان رساندن این پروژه می باشد.


شریعتی ضمن اشاره به اهمیت اجرا و بهره برداری از این ابر پروژه خواستار تسریع در انجام فرآیند مطالعات نهایی و صدور مجوزهای اولیه برای ایجاد صنایع پایین دستی شد و خواستار ورود جدی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان اولویت اول اجرای این طرح ارزش آفرین و تبدیل این مجموعه به عنوان قطب صنعی منطقه شد.


مرتضی شهیدزاده مدیر عامل صندوق توسعه ملی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از فعالیت قابل توجه این پروژه ملی با اشاره به کسب پیشرفت بیش 81 درصدی در این پروژه بزرگ ملی گفت: اقداماتی که در ۲سال گذشته در این پروژه صورت پذیرفته نشانه ای از عزم و توانمندی مجموعه مدیریتی و تامین کنندگان مالی این پروژه بوده است.


شهید زاده ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات و رایزنی های صورت گرفته در راستای سرمایه گذاری و ایجاد زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی این پروژه استراتژیک ملی صندوق توسعه ملی آمادگی کامل اختصاص بودجه لازم را جهت تحقق این هدف دارد.


در ادامه این بازدید علی اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به بروکراسی های موجود برای ورود سرمایه گزارن بخش خصوصی در عرصه تولید گفت:پروژه بیدبلند خلیج فارس نمونه و پایلوت بارزی از همکاری و هم افزایی دستگاه و نهادهای مختلف اقتصادی و اجرایی برای به ثمر رساندن یک پروژه با مقیاسی عظیم در سطح ملی است.


در این نشست حبیب الله کشت زر نماینده مردم بهبهان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از فرآیند اجرای این طرح عظیم ملی گفت شهرستان بهبهان از حیث نیروهای توانمد علمی از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر می بایست با لحاظ ظرفیت های ایجاد صنایع پایین دستی در کنار این پروژه مهم بخشی از دغدغه های مردم این شهرستان در حوزه اشتغال و تولید بر طرف شود.


در پایان این نشست محمود امین نژاد مدیر عامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت:بی شک دستاوردهای کسب شده در جریان اجرای این پروژه ملی مرهون تعامل و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی و مسئولانی است که با لحاظ حساسیت به ثمر رساندن این پروژه ملی گام های بزرگی در تحقق این هدف برداشته اند.


مدیر عامل بیدبلند خلیج فارس گفت:امروز فرصت مناسبی بود که ضمن ارائه گزارش های عملکرد به صورت میدانی مدیران محترم در جریان اجرای این پروژه بزرگ قرار بگیرند.امین نژاد در ادامه افزود ثبت رکوردهای زمانی برای بازگشایی اسناد اعتباری با تلاش ها و تصمیمات کلیدی مجموعه کنسرسیومی بانکی نه تنها در تاریخ پروژه های کشور کم نظیر بلکه بی نظیر بوده است.


محمود امین نژاد در پایان ضمن تجدید سپاسگزاری از مدعوین خواستار تداوم همکاری و تعامل مستمر بین دستگاه های متولی جهت به سرانجام رساندن این پروژه شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر