احداث طولانی ترین تونل جهان توسط چین زیر اقیانوس

چین قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی طولانی ترین تونل جهان را به سمت تایوان با طول ۱۳۵ کیلومتر احداث کند.
کد خبر : ۸۹۸۵۱
تونل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از چاینا مورنینگ پست، در حالیکه رقبای چین در حال سرمایه گذاری در جنگ هستند، پکن در حال سرمایه گذاری در زیرساخت است. چین به دنبال ساخت تونلی است که سرزمین اصلی این کشور را به تایوان متصل کند.


قرار است این تونل به طول ۱۳۵ کیلومتر باشد و در زیر دریا احداث شود. سرعت قطاری که این تونل را پیمایش خواهد کرد ۲۵۰کیلومتر در ساعت است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی از چین به تایوان حرکت خواهد کرد.


این پروژه عظیم قرار است در زیر اقیانوس در عمق ۲۰۰ متری حفاری شود. مهندسین، ۲ جزیره مصنوعی در وسط این مسیر طراحی خواهند کرد تا مشکل تهویه هوا برطرف و هوای تازه به داخل تونل انتقال داده شود.


این قطار قرار است ظرف ۳۲ دقیقه از استان فوژو چین به شهر هِسینچو در جنوب غربی تایپه برسد. ایده این تونل از طرح تونلی که انگلیس و فرانسه را به یکدیگر متصل می کند الهام گرفته شده است.


از این تونل برای ارسال محموله های سنگین و دیگر امور استفاده خواهد شد. البته جمهور خلق چین، به دنبال جدایی جزیره تایوان از سرزمین اصلی در سال ۱۸۹۵ میلادی آن را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت نمی شناسد و احداث این تونل یکی از بزرگترین اهداف سیاسی برای پکن محسوب می شود.


در حال حاضر فقط ۱۸ کشور تایوان را به رسمیت می شناسند و اخیرا هم بورکینافاسو و جمهوری دمینیکان سفارت خود را در تایپه بسته و به جای آن در پکن بازکرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر