22 مرداد 1397 - 13:30

عرضه ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال صکوک اجاره

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد : ۱۲ هزار میلیارد ریال صکوک اجاره عرضه می شود.
کد خبر : ۸۹۸۷۳
صکوک

به گزارش ایبِنا، غلامرضا ابوترابی اظهار داشت: با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال جهت تسویه مطالبات سازمان تامین اجتماعی در نمادهای «شستا۰۰۱، شستا۰۰۲، شستا۰۰۳ و شستا۰۰۴» از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس از فردا سه شنبه ۲۳مرداد ۹۷ تا شنبه ۲۷ مرداد ۹۷ عرضه عمومی می شود.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: سهام مبنای انتشار صکوک اجاره ۱۲ هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی عبارت است از : ۸.۶۷۰.۵۲۰.۲۳۱  سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین اجتماعی «تاپیکو» با قیمت هر سهم یک هزار و ۳۸۴ ریال که به مدت سه سال به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت واسط مالی اردیبهشت «با مسئولیت محدود» واگذار می شود.


ابوترابی در ادامه اظهار داشت: این اوراق سه ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۹ درصد است که این اجاره بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.


ارکان انتشار و ضمانت اوراق


وی در خصوص ارکان انتشار و ضمانت این اوراق توضیح داد: از کل مبلغ ۱۸.۸۴۰میلیارد ریال تعهدات اوراق، مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال توسط بانک رفاه کارگران تضمین شده و مابقی آن از طریق توثیق سهام شرکت تاپیکو به تعداد ۱۰.۵۹۹۹.۷۴۰.۰۰۰ سهم و میانگین قیمت یک هزار و ۵۳۴ ریال تضمین می شود و عامل فروش این اوراق هم شرکت کارگزاری امین آوید (سهامی خاص) است.


همچنین پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه به این شرح بر عهده دارند: شرکت تامین سرمایه امین به مبلغ سه هزار میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه تمدن به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه سپهر به مبلغ سه هزار میلیارد ریال و شرکت تامین سرمایه نوین به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال.


ابوترابی افزود: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته نیز طی دو مرحله و از طریق انتشار صکوک اجاره مبتنی بر سهام در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ ۳۰ هزار میلیار ریال تامین مالی شد و این اوراق در نمادهای «تامین ۹۷ و شستا ۹۹۱ تا ۹۹۴» در فرابورس در حال معامله هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر