22 مرداد 1397 - 16:21

یورو و ریال جایگزین دلار

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد: ممنوعیت استفاده از دلار در مبادلات با عراق تاثیری بر صادرات ندارد.
کد خبر : ۸۹۸۸۹
یورو

به گزارش ایبِنا به نقل  کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است و پایین آمدن نرخ ارزش پول ملی در بخش صادرات باعث رونق می‌شود.


کیوان کاشفی افزود: همزمان با دور جدید تحریم‌های آمریکا از سوی مقامات عراقی موضوعی مبنی بر ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله با ایران مطرح شده است. رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد شاکله بانک‌های عراقی از نظر نحوه اداره و سرمایه‌گذاری آمریکایی هستند و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد که با بانک‌های عراقی در این بخش مشکلاتی داشته باشیم امابا انجام معاملات در بخش یورویی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است که با توجه به کاهش ارزش پولی ما ممکن است تبعاتی برای ما داشته باشد، اما افغانستان و عراق از کشورهایی هستند که با ارزش پولی ملی خود می‌توانیم با آنان معامله کنیم و این یک مزیت است.


وی با بیان اینکه این سیاست تاثیر چندانی بر صادرات کشور نداشته است، تصریح کرد: پایین آمدن نرخ ارزش پول ملی با آن در بخش صادرات باعث رونق می‌شود.


برچسب ها: دلار یورو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر