22 مرداد 1397 - 16:34

معامله ۸۱۰۰۰ اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

تابلو تسهیلات مسکن روز جاری در فرابورس میزبان معامله افزون بر ۸۱ هزار ورقه به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۸۹۸۹۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، مجموع بازارهای فرابورس بیش از ۶۶۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تمامی بازارها به نماد «ذوب» تعلق گرفت.


بر اساس این گزارش، امروز معاملات در دو بازار اصلی سهام فرابورس با جابه‌جایی بیش از ۳۸۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۱۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در مجموع دو بازار اول و دوم پایان یافت که در این میان نماد «سمگا» متعلق به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی پس از نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در پی تغییر مالکیت بیش از ۷۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۵۸ میلیارد ریال در اختیار گرفت.


در نماد «ذوب» نیز شاهد دادوستد نزدیک به ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال بودیم که ارقام مرتبط با حجم و ارزش معاملات امروز این نماد بیش از سایر نمادهای مورد معامله در بازار فرابورس بود.


بازار پایه


از طرف دیگر، بازار پایه در روزی که گذشت میزبان دادوستد بیش از ۲۷۴ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۶۹ میلیارد ریال بود که تابلو ب ۴۱ درصد و تابلو ج ۵۸ درصد از حجم معاملات این بازار را به خود اختصاص دادند.


اوراق بدهی


معاملات اوراق بدهی در تابلو اوراق با درآمد ثابت امروز با نقل‌وانتقال نزدیک به ۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «اخزا۶۱۰» با حجم معاملاتی به میزان افزون بر ۲۲۱ هزار ورقه، بیشترین حجم معاملاتی و نماد «صامیا» با ارزش معاملاتی بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفتند.


تابلو تسهیلات مسکن


همچنین تابلو تسهیلات مسکن در روز جاری میزبان معامله افزون بر ۸۱ هزار ورقه به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال بود که «تسه» تیر ۹۷ همچنان بیشترین حجم و ارزش روزانه معاملات را در این تابلو در اختیار گرفته است. در صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز امروز معامله بیش از ۴ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال انجام شد.


کاهش آیفکس


در نهایت شاخص کل فرابورس امروز پس از ۸ واحد کاهش در ارتفاع ۱۴۸۳ واحدی ایستاد که نمادهای «ذوب» و «زاگرس» با تاثیر منفی تا سقف ۵ واحد، بیشترین سهم را در کاهش امروز آیفکس داشتند. همچنین نمادهای «سمگا» و «حسینا» رشد حداکثر ۱۰ درصدی قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «زاگرس» عنوان پُربازدیدترین نمادها را از آن خود کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر