23 مرداد 1397 - 09:45
یک اقتصاددان عنوان کرد؛

تصمیمات اقتصادی باید درست باشد/ مردم هدف جنگ اقتصادی

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: جنگ اقتصادی مقوله بسیار مهمی است و مردم هدف جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین باید تصمیمات درست اقتصادی گرفته شود زیرا با کاهش ارزش پول اقشار مختلف فقیرتر می‌شوند.
کد خبر : ۸۹۹۱۶
خوش چهره

به گزارش ایبِنا، محمد خوش چهره اقتصاددان و استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به نامه برخی از اقتصاددانان به رییس جمهور گفت: این­ نامه اقتصاد ایران را آسیب شناسی کرده است. وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی مقوله بسیار مهمی است، افزود: این موضوع باید تبیین و جدی گرفته و ریشه ها و علل آن بررسی و تجزیه و تحلیل شود.


خوش چهره گفت: متغیرهای کلان مسئله دار زیادی داریم از جمله نرخ رشد اقتصادی، ­ اشتغال، سطح عمومی قیمت ها و تورم، سرمایه گذاری، واردات. همچنین عوامل غیر اقتصادی مانند تحریم، نوسانات قیمت نفت و در کنار آن عوامل روانی و بی اعتمادی شدیدی وجود دارد که همه اینها بر اقتصاد تاثیر می گذارد که باید با برنامه ریزی درست و اقدامات آنی، میان مدت و بلندمدت درباره آن به درستی تصمیم گیری شود.


این اقتصاددان افزود: حجم نقدینگی با وجود اشکالاتی که بر آن وارد است، اما تزریق آن به منابع مولد و تولید، مفید است. وی با تاکید بر اینکه منابع ارزی باید به طور صحیح مدیریت شود، افزود: سیاست های دولت باید سازگار و هماهنگ باشد.


خوش چهره با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بانک مرکزی در همه دنیا حفظ ارزش پول ملی است، گفت: مردم هدف جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین باید تصمیمات درست اقتصادی گرفته شود زیرا با کاهش ارزش پول، کارمندان، کارگران، بازنشسته ها و معلمان فقیرتر می شوند.


وی افزود: باید مرکزیتی وجود داشته باشد تا تصمیمات کلان اقتصادی را اتخاذ کنند. خوش چهره گفت: سیاست های مالی و پولی باید سازگار باشند و مالیات ها باید به نحو درست گرفته شود و فشار فقط بر روی قشر ضعیف نباشد و باید عدالت مالیاتی حاکم باشد. وی با بیان اینکه ۹۵ درصد در آمد آمریکا از مالیات تامین می شود، افزود: کاهش وابستگی به درآمدهای غیر مالیاتی از جمله راه حل هاست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر