23 مرداد 1397 - 10:28
برت کینگ در گفت و گو با ایبِنا:

ریسک بالای اعتبارسنجی مشتری در شعبه/ارزیابی مشتری با قبض تلفن

آینده پژوه بانکداری الکترونیک با اشاره به راه های مختلف برای سنجش اعتبار مشتری جهت پرداخت تسهیلات تاکید کرد که اعتبارسنجی مشتریان در شعبه ریسک بالایی به همراه دارد.
کد خبر : ۸۹۹۲۲
برت کینگ

برت کینگ در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره بانکداری بدون شعبه و اعتبارسنجی مشتریان با استفاده از بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: راه های مختلف و گوناگونی برای اعتبارسنجی مشتریان از طریق بانکداری الکترونیک وجود دارد ولی در دنیای امروز، اعتبارسنجی مشتریان از طریق تعامل و گفت و گوی رو در رو در شعبه از جمله این راه ها نیست.


وی با تاکید بر اینکه گفت و گوی رو در رو با مشتریان در شعبه برای اعتبارسنجی بسیار ریسک پذیر است، افزود: اگر اطلاعات و آمار پرداخت قبض تلفن همراه و ثابت یک مشتری را در طول یک بازه زمانی مشخص در اختیار داشته باشید، با همین اطلاعات جزیی می توانید نسبت به اعتبارسنجی آن مشتری اقدام کنید.


این نویسنده خاطرنشان کرد که داشتن هر نوع اطلاعاتی از تعداد و میزان تراکنش ها، پرداخت و دریافت مشتری در بازه های زمانی مشخص بسیار با اهمیت تر از گفت و گوی رو در رو با آنها در شعبات بانک هاست.


کینگ گفت: در حال حاضر همچنان مشاهده می شود که برخی از بانک ها برای اعطای تسهیلات به مشتریان خود از فرم های مشخصی استفاده می کنند که اطلاعات خواسته شده در آنها کمک چندانی به اعتبارسنجی امروز نمی کند و آن اطلاعات کاربردی ندارد.


این آینده پژوه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: تنها اطلاعات مربوط به پرداخت قبض تلفن همراه یک مشتری در یک بازه زمانی مشخص تا ۸۰ درصد به بانک نشان می دهد که آیا وی اقساط خود را به موقع پرداخت خواهد کرد یا نه.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر