روسیه اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را به قیمت پایین می‌فروشد

روسیه در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا، اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را با قیمت پایین می فروشد.
کد خبر : ۸۹۹۲۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه گفت: در پاسخ به تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو که قرار است در آینده نزدیک اعلام شود، روسیه به فروش دارایی های اوراق خزانه داری آمریکایی خود با قیمت پایین ادامه خواهد داد.


وی تصریح کرد که دولت بر روی برنامه کنار گذاشتن دلار آمریکا در تجارت بین الملل متمرکز شده و اخیرا هم اثبات شده که دلار یک روش پرداخت پُرخطر است. بر همین اساس، روسیه در سال ۲۰۱۰ میلادی در میان ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه حجم بالای دارایی اوراق خزانه داری آمریکا به ارزش بیش از ۱۷۶ میلیارد دلار بود؛ اما از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد همزمان به شرووع تحریم های آمریکا علیه روسیه، مسکو اقدام به فروش دارایی های اوراق خزانه داری آمریکایی خود کرد و در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی به کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.


همچنین طی ماه های گذشته، بانک مرکزی روسیه ۸۴ درصد از دارایی های اوراق خزانه داری آمریکایی را به دلیل نگرانی های مرتبط با ریسک مالی، اقتصادی و ژئوپولتیکی فروخته است و ارزش این دارایی ها از ۹۶.۱ میلیارد دلار در ماه مارس به ۱۴.۹ میلیارد دلار در ماه می کاهش پیدا کرد.  


بر پایه این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دنبال دخالت این کشور در پرونده Skripal وضع خواهد کرد که به دنبال آن لندن، مسکو را متهم به مسموم کردن یک جاسوس سابق دوجانبه و دخترش کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر