23 مرداد 1397 - 13:18

«سککوک»؛ رویداد نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک

توانمندی ها و ابزارهای ارایه شده در سامانه ملی کسب و کار به کسب و کار (سککوک) در نخستین و بزرگترین نمایشگاه توانمدی های صنایع کوچک که با رویکرد حمایت از کالای ایرانی در حال برگزاری است.
کد خبر : ۸۹۹۴۷
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعدادی از مسئولان کشوری، مدیران صنعتی و تولیدکنندگان در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک از سامانه سککوک بازدید کردند و با نحوه کار این سامانه آشنا شدند.


  سککوک یکی از سامانه‌هایی است که با ایجاد یک زنجیره تولید تا مصرف و همچنین تأمین مالی در تمام بخش‌ها ازجمله تأمین مواد اولیه و ایجاد اعتبار برای مصرف‌کنندگان به‌منظور خرید محصولات این سامانه می‌تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشد.  


به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعدادی از مسئولان کشوری، مدیران صنعتی و تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه از غرفه سامانه سککوک بازدید کردند و با ابزارها و توانمندی های این سامانه آشنا شدند.


اسدالله عسگر اولادی یکی از بازرگانان سرشناس پس از آشنایی با سامانه سککوک و برات الکترونیکی در این خصوص گفت: احیای برات در بازرگانی داخلی بسیار کار شایسته ای است که انجام شده به شرط آنکه از تضمین های لازم برخوردار باشد که البته  برات الکترونیکی از سوی سازمان صنایع کوچک و همچنین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، تضمین شده است.



همچنین محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز در بازدید از سامانه سککوک با تأکید بر لزوم فراگیر شدن برات الکترونیک در صنایع استان ها، مطرح کرد: سامانه ملی سککوک نیاز به معرفی هرچه بیشتر در میان مسئولان و تولیدکنندگان استانی دارد و دعوت می کنیم از دست اندرکاران سامانه ملی سککوک که این سامانه را در استان خراسان جنوبی و کارگروه اشتغال وتعاون استان معرفی کنند.


مرتضی دارایی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام نیز در این نمایشگاه به همراه تعدادی از برترین تولیدکنندگان استان ایلام از غرفه سامانه ملی سککوک بازدید و با ابزارها و قابلیت های این سامانه ملی آشنا شدند.


در ادامه بازدیدها تعدادی از فعالان و تولید کنندگان استان کردستان نیز از غرفه سامانه ملی سککوک بازدید کردند. این سامانه یک بستر ملی به منظور گسترش تعاملات خریدوفروش در کسب‌وکارهای مختلف است که با توجه به معضلات کسب‌وکارها در خرید اعتباری و تأمین منابع در نظام مالی و به‌منظور رفع این مشکل، مجهز به ابزار مالی تحت عنوان برات الکترونیکی شده است تا بعد از ایجاد زیرساخت انجام معامله بتواند تبادل پیش‌فاکتور و صورتحساب در مرحله انتهایی پرداخت دین خریدار به فروشنده را از طریق سند برات انجام دهد.


برات الکترونیکی با پشتیبانی امضای دیجیتال با مباحث قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک تطبیق داده‌شده و در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده است که بحث خرید دین به‌وسیله ابزار برات را در شبکه بانکی با مشارکت بانک ملی و پست‌بانک فراهم کرده است. گفتنی است،  ابراهیم اصغر زاده فعال سیاسی نیز، در حاشیه بازدید از سامانه ملی سککوک ضمن آشنایی با این سامانه با دست اندرکاران این سامانه به گفت و گو پرداخت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر