23 مرداد 1397 - 15:54

رشد ۱.۲ درصدی آیفکس

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۱۸ واحدی معادل ۱.۲ درصد تا پله ۱۵۰۱ واحدی صعود کرد.
کد خبر : ۸۹۹۶۲
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در بیست و سومین روز از مرداد ۹۷ با سبزپوشی مجدد شاخص کل و نقل و انتقال ۶۲۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال دنبال شد که این میزان از مبادلات در بیش از ۶۴ هزار دفعه صورت گرفت.


بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس با رشد ۱۸ واحدی معادل ۱.۲ درصد تا پله ۱۵۰۱ واحدی صعود کرد که عمده بار مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «ارفع»، «مارون»، «هرمز»، «شاوان»، «شراز» و «شرانل» تا سطح حداکثر ۷.۸ واحد رقم خورد. نماد «مارون» اما با تاثیر منفی ۲ واحدی، مانع از رشد بیشتر آیفکس شد.


نمادهای تاثیرگذار


رصد تابلو نمادهای بازار سهام با بیشترین درصد تغییرات قیمت نیز حاکی از آن است سه نماد پالایشی شامل «شاوان»، «شرانل» و «شپاس» در حالی با بیشترین رشد قیمت تا سطح ۵ درصد روبه‌رو شدند که نمادهای معاملاتی افرانت، بیمه کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران بالاترین افت قیمت سهام را در معاملات امروز تجربه کردند.


بازار اول و دوم


همچنین در مجموع دو بازار اول و دوم همچون روز گذشته نماد «ذوب» با تغییر مالکیت ۲۶۳ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۴۵۲ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد. این نماد که در معاملات امروز شاهد مشارکت ۸۱ و ۹۲ درصدی سهامداران حقیقی در سمت خرید و فروش آن بود، در عین حال عنوان پربازدیدترین نماد را نیز به خود اختصاص داد. در این دو بازار شاهد جابه جایی ۴۸۸ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال بودیم.


ابزارهای نوین مالی


از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی از امروز و به مدت سه روز کاری پذیره‌نویسی صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در ۴ نماد آغاز شد که در نخستین روز از این مهلت، در دو نماد «شستا۰۰۱» و «شستا۰۰۲» در مجموع مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال، در نماد «شستا۰۰۳» مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال و در نماد «شستا۰۰۴» مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال از این اوراق پذیره‌نویسی شد.


در این بازار مجموع معاملات اوراق با درآمد ثابت، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به دادوستد بیش از ۲۴ میلیون ورقه به ارزش حدود ۱۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال منتهی شد.


اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز خریداران و فروشندگان اوراق تسه بیش از ۷۳ هزار ورقه به ارزش ۴۹ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند و تسه تیر ۹۷ بالاترین حجم، ارزش معاملات و قیمت پایانی را در پایان بازار امروز به ثبت رساند. قیمت‌ تسه‌ها امروز در بازه ۶۰۰ هزار تا ۶۷۶ هزار ریال نوسان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها