26 مرداد 1397 - 12:26

صادرات ۶ میلیارد یورو کالا از ایران به اروپا در ۶ ماه

صادرات ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون یورو رسید.
کد خبر : ۹۰۰۲۴
یورو

به گزارش ایبِنا، پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد ۸ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در شش ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در ماه های ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹.۹ میلیارد یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به ۱۰.۶۸ میلیارد یورو افزایش یافته است.


صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۸ کاهش یافته اما واردات این اتحادیه از ایران در این دوره افزایش قابل توجهی داشته است. اعضای اتحادیه اروپا در نیمه نخست ۲۰۱۷ بالغ بر ۴.۹۶ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بودند که این رقم در نیمه نخست ۲۰۱۸ با رشد ۲۳ درصدی به ۶.۱۱ میلیارد یورو رسیده است.


اسپانیا، فرانسه، یونان و ایتالیا بزرگترین واردکنندگان کالا از ایران در نیمه نخست ۲۰۱۸ شناخته شده اند. بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۸ افت ۷ درصدی داشته و به ۴.۵۷ میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴.۹۴ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بود. آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا چهار صادرکننده بزرگ کالا به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۸ بوده اند.


برچسب ها: ایران اروپا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر