27 مرداد 1397 - 08:53

تشکیل VIP گمرکی ترخیص کالا/ مقابله با فساد اداری

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: تشکیل وی آی پی (vip) در گمرک فساد اداری را به حداقل می رساند.
کد خبر : ۹۰۰۳۷
معصومه آقاپور علیشاهی

به گزارش ایبِنا  به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی درباره نقش گمرک ها، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید عملکرد گمرک ها  کشور ارتقا یابد و ترخیص کالاها با سرعت بیشتری انجام شود. اینکه اعلام شده واحدهای تولیدی می توانند با ارائه ضمانت نامه های بانکی بخشی از کالاها را  ترخیص کنند اقدام مناسبی بود؛ اما کافی نیست.


این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: برای ترخیص کالاهای تجار در گمرک باید تسهیلاتی در نظر گرفت. به طور مثال برای ترخیص کالاها در گمرک ها، می توان جایگاه ویژه (vip) تشکیل داد تا روند ترخیص کالاها تسریع شود.


نماینده مردم شبستر در مجلس در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: سرمایه در گردش تجار و فعالان اقتصادی نباید متوقف شود از طرفی نباید تجار بازار کالاهایشان را از دست بدهند. در این راستا باید گمرک کشور اقدامات لازم را در راستای توجه به موضوعات مذکور انجام دهد.     


آقاپور علیشاهی با بیان اینکه نباید تجار درگیر بروکراسی اداری شوند، افزود:تشکیل وی آی پی (vip) در گمرک فساد اداری در گمرک به حداقل می رساند وی آی پی در گمرک باید فعالیت ۲۴ ساعت کند و نمایندگان تمامی ادارات حضور داشته باشند تا یک تاجر مجبور  نباشد طبقات مختلف را اصطلاحا بالا و پایین برود.


وی ادامه داد:حجم نقدینگی در کشور بالا است اما گردش این حجم نقدینگی کُند شده، در این راستا با مدیریت صحیح می توان مشکل مذکور را حل کرد. این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: سرمایه در گردش تجار نباید در شرایط فعلی اصطلاحا بخوابد؛ بنابراین باید ملاحظات برای برون رفت از وضعیت فعلی لحاظ شود و از ظرفیت های مختلف استفاده بهینه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها