27 مرداد 1397 - 14:26
عضو کمیسیون حقوقی مجلس اعلام کرد؛

لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی به میز کارشناسی بازگشت

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه بررسی لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی در دستور کار کمیسیون متبوعش قرار خواهد گرفت، گفت: لایحه مذکور در راستای خواسته های FATF است.
کد خبر : ۹۰۰۸۰
محمد علی پور مختار

به گزارش ایبِنا، محمدعلی پورمختار در خصوص اعاده لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی به قوه مقننه از سوی شورای نگهبان، گفت: شخصا با تصویب این لایحه مخالفت داشتیم زیرا در راستای خواسته های گروه ویژه اقدام مالی است و می تواند زیان های زیادی را برای کشور در پی داشته باشد.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید اذعان کرد بر اساس قانون لایحه مذکور برای بررسی دوباره در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.


دعوت از نماینده شورای نگهبان برای رفع ایرادات


وی با اشاره به اینکه حتما برای رفع ایرادات گرفته شده از نماینده شورای نگهبان دعوت خواهد شد در جلسات کمیسیون حضور داشته باشند، ادامه داد: باید یادآور شد برخی از ایراد ممکن است قابلیت اصلاح نداشته باشند که معمولا حذف می شوند؛ به عنوان مثال عموما ایراداتی که مخالف با موازین شرع محسوب می شود در این زمره قرار می گیرد.


ایرادات مغایر موازین شرع عموما حذف می شوند


این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در این عموما بین ایرادات مربوط به مخالفت با قانون اساسی قابل برطرف شدن است اما بستگی دارد با کدام اصل مغایر باشد. به عنوان مثال مخالفت با اصل ۱۱۰ قانون اساسی یا غیره از جمله مواردی است که قابلیت اصلاح نخواهد داشت.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از رفع ایرادات شورای نگهبان لایحه مذکور مجددا باید در صحن علنی مطرح و مورد تایید نمایندگان قرار بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر