افزایش خرید طلا در ایران، ونزوئلا و ترکیه بازتاب مشکل اقتصادی است

تحلیل ها حاکی از آن دارد که روی آوردن مردم در ایران، ونزوئلا و ترکیه برای خرید طلا و دیگر فلزات گرانبها حاکی از بروز یک مشکل در نظام اقتصادی دارد.
کد خبر : ۹۰۱۱۸
ارز طلا سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته برخی از کارشناسان حوزه فلزات گرانبها، جهان بی تردید با تمرکز مجدد بر روی طلا و نقره به عنوان پول واقعی در بحران فرو خواهد رفت.


امروز مردم بویژه در غرب فراموش کرده اند که اسکناس کاغذی سابقا به عنوان یک دارایی محض در برابر مقداری معینی طلا و نقره بوده است. امروز پول کاغذی چیزی بیشتر از یک اوراق بدهی نیست. پول کاغذی چیزی بیشتر از وثیقه نیست.


تحلیل گران بر این باور هستند که ایران، ونزوئلا و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که به دلیل سقوط ارزش پول خود در مقابل دلار آمریکا مردم آنها به خرید طلا و دیگر فلزات گرانبها به جای تمرکز بر روی پول ملی روی آورده اند.



افزایش قیمت طلا شاخصی است که نشان دهنده وجود یک مشکل در نظام مالی است. زمانی که قیمت طلا در حال افزایش است، افراد متوجه می شوند که یک مشکل در اقتصاد پدیدار شده است.


به گفته کارشناسان فلزات گرانبها، شکی وجود ندارد که بحران بعدی منطقه ای نخواهد بود و در سطح بین الملل ظاهر خواهد شد. تمام بازارها از اوراق قرضه تا بورس و مسکن دستکاری و حباب دار می شوند.


نکته ای که در مورد اطمینان طلا و نقره می توان گفت این است که حتی اگر قیمت آنها در کوتاه مدت به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا روند نزولی به خود گیرد، این موضوع زمینه را برای شکوفایی بازار ایجاد می کند.


در حال حاضر زمانی که دولت ها اقدام به چاپ بیشتر پول کاغذی می کنند، قدرت خرید اسکناس از دست می رود و این مسئله فقط تعداد محدودی برنده دارد و بیشتر افراد متضرر خواهند بود و فقط نارضایتی گسترده ای را در میان مردم ایجاد می کند و بر روی پول کشورها فشار منفی وارد می کند.


اسکناس دولت ها فقط بواسطه اعتماد نهادها به آن پشتیبانی می شود و اکنون اسکناس ها با بحران تاریخی روبرو هستند. در حال حاضر بویژه در غرب افراد به دنبال جایگزینی برای آن هستند و بنظر می رسد که اسکناس دولت ها و شاید هم نظام مالی فعلی تحت این فشار تسلیم شود.



برچسب ها: طلا ایران ترکیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر