29 مرداد 1397 - 10:45
دکتر مرتضی اکبری:

ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و گذشت دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی

دکتر مرتضی اکبری: در دوران دفاع مقدس همه افراد جامعه با ایثار جان و مال خود از کشور دفاع می کردند و امروز نیازمند این روحیه در حوزه جنگ اقتصادی هستیم.
کد خبر : ۹۰۱۶۵
دکتر اکبری

ایثار را باید آموخت ...


به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری در مراسم تجلیل از همکاران ایثارگر در بانک قرض الحسنه مهر ایران، باید یاد بگیریم که در بحران‌ها به کمک هم و کشور بیاییم و آثار گذشت ها را بسط و گسترش داده و از این گذشت ها درس بگیریم


وی با بیان این که باید بزرگ منشی های ایثارگران را گرامی داشت ابراز کرد: امیدواریم تا بتوانیم رهرو این عزیزان باشیم؛ در غیر این صورت تنها به برگزاری یک مراسم بسنده کرده و آثاری از این امر ارزشمند باقی نخواهد ماند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: شنیدن خاطرات ایثارگران بسیار حائز اهمیت است، چراکه بیانگر افتخارآفرینی ها و سختی هایی است که روزگاری با آن دست و پنجه نرم کرده و بالندگی و رشد کنونی نیز حاصل همان سختی هاست.


تکریم ایثار و فداکاری


اکبری در ادامه به ضرورت تکریم ایثار و فداکاری اشاره کرد و ضمن خارج کردن این مهم از بعد زمان اذعان داشت: صرفاً این روزی که برای ایثارگران داریم برگزار می‌کنیم روز تکریم ایثارگر نیست، بلکه هرروز، روز تکریم ایثار و فداکاری و گذشت هست.


وی افزود: اگر در سال‌ مناسبت های گوناگونی برای تجلیل از بزرگ منشی‌ها، ایثارها و فداکاری‌هایی که ایثارگران در ۸ سال انجام دادند برگزار می کنیم، تنها به دلیل زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و جان فشانی و گذشت است.


حفظ مسیر ایثار


دکتر اکبری در ادامه جان فشانی و گذشت را عنصری کمیاب در عصر کنونی دانست و بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، رزمندگان برای ارزش های خود حتی حاضر به بخشش جان خود بودند، این در حالی است که در عرصه ی نبرد کنونی که نبرد اقتصادی است، بعضی افراد حتی حاضر به بخشش مال خود نیستند و این نشانگر آن است که مسیر طی شده پس از دفاع مقدس را نتوانستیم درست طی کرده و آن ارزش ها را حفظ کنیم.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: در دفاع مقدس همه برای حفظ تمامیت ارزی کشور و سایر موارد ارزشی دست در دست هم به یکدیگر به طرق گوناگون کمک می کردند، این درحالی است که در حال حاضر و در نبرد اقتصادی حتی خودمان نیز مشغول ضربه زدن به یکدیگر هستیم و این بیانگر آن است که فرهنگ گذشت و ایثار در مردم کمرنگ شده است.


هر کارمند، یک ایثارگر


دکتر اکبری با بیان اینکه ۵۱ نفر از همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هستند افزود: امروزه تمام همکاران بانک، در نبرد اقتصادی کنونی، به صحنه آمده و ایثارگر محسوب می شوند.


وی افزود: یکایک همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران، تمام تلاش خود را کرده تا با ارائه ی خدمات و تسهیلات قرض الحسنه به مردم، مانع از فشار به اقشار مردم نیازمند جامعه شوند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: عملکرد همکاران بانک گویاست و سال هاست که تلاش کرده تا علیرغم محدودیت های منابع، پوشش حداکثری آحاد جامعه را با تسهیلات کم بهره داشته باشند.


دولت؛ بازوی اقتصاد و دین


اکبری به میدان نقش جهان به عنوان نمادی از حکومت اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: این میدان بر اساس چهار معیار پایه بازار، مذهب، عدلیه و دولت ساخته شده است.


وی افزود: در آن میدان ۴ دروازه وجود داره که بازار روبروی درگاه مسجد قرار گرفته و عدلیه و دولت روبروی هم هستند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: برخی معتقد بودند که این نماد بیانگر آن است که دولت دو بازو به نام مذهب و بازار را در اختیار دارد این در حالی است که طول میدان نشاندهنده ی آن است که رکن اصلی بازار بوده و دید روبه­رویش مذهب.


اکبری افزود: این بدان معناست که اگر کسی کار اقتصادی می کرده می بایست نگاهش به دین بوده و دولت و عدلیه نیز دو بازوی اقتصاد بودند و این نشان دهنده آن است که اعتقادات اساس زندگی مردم بوده است.


تلاش مضاعف، رمز موفقیت در جنگ اقتصادی


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین با ابراز امیدواری از آموختن فرهنگ ایثار و گذشت که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشته ابراز داشت: تا زمانی که این فرهنگ را داشته باشیم تمامیت ارزی کشور و تجاوز نمی‌تواند اثرگذار باشد.


وی افزود: آرزوی سلامتی دارم برای تمام ایثارگران چه در جنگ نظامی و چه جنگ اقتصادی که تمام تلاششان را با کار کردن انجام دادند.


اکبری اضافه کرد: امروز کشور و اقتصاد ما نیازمند یک تلاش مضاعف هست تا بتوانیم با کار کردن از این بحران خارج شده و مثل همیشه سربلند بیرون بیاییم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر