14 شهريور 1397 - 11:11

مسئولیت بانک‌ها در خروج از بنگاه‌داری

بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره بنگاه‌داری بانک ها، مسئولیت نظام بانکی را در خروج از بنگاه‌داری بیشتر می کند.
کد خبر : ۹۰۲۱۵
علیرضا قیطاسی شورای هماهنگی بانک‌ها

به گزارش ایبِنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته گذشته در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیات دولت، بر لزوم مهار و مدیریت نقدینگی تاکید و از رفتارهای خارج از وظیفه بانک ها انتقاد کردند.


ایشان با انتقاد از ادامه بنگاه داری بانک ها و کارهای هزینه آور دیگر نظیر افزایش شعبه های بانکی گفتند: بانک مرکزی باید با نظارت کامل و دقیق مانع بروز مشکلاتی نظیر مسائل سپرده گذاران برخی بانک ها و موسسات مالی شود.


رهبر انقلاب افزودند: البته باید از اول جلوی مشکلات گرفته شود اما می توان با روش های موثر ، با آندسته از مراکز مالی که برای مردم مشکل به وجود می آورند ، برخورد کرد. رهبر انقلاب در ادامه نسبت به بنگاه داری و تصاحب املاک برخی از بانک ها اشاره کرده فرمودند بنده یک وقتی در تهران از جایی عبور می کردم دیواری طولانی بود که هر چی می رفتیم ادامه داشت پرسیدم این تشکیلات عظیم برای کیست؟ گفتند مال فلان بانک است.


متاسفانه بعد از فرمایشات ایشان، تعدادی از بانک ها و رسانه که گویا قادر به درک پیام اصلی رهبر انقلاب نیستند، به جای تکیه و تاکید بر اصلاح فرآیند فعالیت های بانکی، موضوع را به روش حادثه نگاری پیگیری کردند و تمام همتشان این شده که بانک مالک آن دیوار را شناسایی کنند و علل و عوامل آن تک پروژه از صدها پروژه بانکی را کشف کنند و مانند یک پرونده اختلاس به زیر تیغ نقد و تخطئه ببرند.


در صورتی که مقام معظم رهبری با این بیانات به دنبال مطرح کردن پروژه واحدی نبوده و با بیان این مثال به دنبال یک راهبردی جدی بوده و آن عدم بنگاه داری بانک ها است. چرا که مشابه این برج در سایر بانک های کشور به انحاء‌ مختلف دیده می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها