03 شهريور 1397 - 09:22

تجدید میثاق دولت با آرمان های امام/ روحانی: به مشکلات مردم واقفیم

رییس جمهوری و اعضای هیات دولت صبح امروز (شنبه) در دومین روز از هفته دولت با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
کد خبر : ۹۰۳۱۰
دولت

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم در سخنانی تاکید کرد که اعضای دولت به درد و رنج و مشکلات مردم واقف هستند و همه تلاش خود را برای کاستن این مشکلات به کار خواهند بست.


وی با بیان اینکه امیدوار هستیم پیرو راه امام بزرگوار باشیم تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور نیازمند بازخوانی سیره و روش امام خمینی (ره) هستیم زیرا که ایشان راه امید را به همه ما آموخت؛ سراسر کلام امام راحل سرشار از امید بود.


روحانی گفت: اگر امام راحل امیدوار نبود، نمی توانست حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند؛ چهارده سال تبعید را تحمل کند؛ انقلاب را از معبرهای بسیار خطرناک به ویژه در سال های اولیه عبور دهد؛ تجازو متجاوزین را از سرزمین ما دفع و رفع کند و بتواند همان گونه که انقلاب را رهبری کرد برای نظام هم معماری بزرگ باشد.


رییس جمهوری با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سایه حسن ظن و نصرت خداونده امیدوارانه حرکت خود را آغاز و ادامه داد، افزود: امام راحل برابر همه مشکلات و سختی ها تنها دستش به سوی ملت خودش دراز بود و می دانست ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن، با ایمان به خداوند و با روحیه ایثار می توانند به خوبی از همه مشکلات عبور کنند؛ امام هیچ گاه نگفت همه با من، او همیشه گفت همه با هم.


روحانی تاکید کرد: امروز یکی از روزهای مشکل و سخت کشور ایران برابر توطئه بیگانگان است اما راه امام می تواند منجی مردم باشد؛ همان طور که تکیه امام به مردم بود تکیه رهبر معظم انقلاب خلف صالح او نیز بر مردم است.


وی با بیان اینکه تنها گذاشتن دولت و اینکه کسی می تواند حساب خود را از دولت جدا کند اشتباهی نابخشودنی است، افزود: نهاد روحانیت و دین در کنار یکدیگر هستند؛ حاکمیت، دولت و نظام نمی توانند از هم فاصله داشته باشند و حوزه های علمیه و روحانیت از آغاز انقلاب در کنار دولت بوده اند و دولت نیز در راه ارشادات آنها حرکت کرده است.


رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بی تردید با وحدت، اتحاد و یگانگی به خوبی از این مشکلات عبور خواهیم کرد. وی انتظار خود را از دولتمردان در هفته دولت تشریح تلاش ها و زحمات یک سال گذشته برشمرد و گفت: ما به درد و رنج و مشکلات مردم واقف هستیم و همه تلاش ما برای این است که از مشکلات بکاهیم؛ هیچ تردیدی در پیروزی نهایی ملت برابر دشمنان نیست.


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به همراه اعضای هیات دولت بر مزار مطهر امام راحل و فرزند گرامی ایشان حضور یافتند و با قرائت فاتحه و نثار تاج گل، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام راحل و رییس تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره)، رییس جمهوری و اعضای هیات دولت را در این آیین همراهی می کرد.


در ادامه این آیین، رییس جمهوری و اعضای هیات وزیران با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


همچنین رییس قوه مجریه و هیات دولت صبح امروز پس از تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر سر مزار شهدای ۷۲ تن و شهیدان رجایی، بهشتی و باهنر حضور یافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ این شهدای والا مقام ادای احترام کردند. دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر رییس جمهوری و نخست وزیر (در هشتم شهریور ۱۳۶۰) هفته دولت نامگذاری شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر