03 شهريور 1397 - 17:48
با همکاری بانک جهانی و بانک استرالیایی:

اولین اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین در جهان صادر شد

بانک جهانی با همکاری بزرگترین بانک استرالیا، ۱۱۰ میلیون دلار استرالیا اوراق قرضه مبتنی بر فناوری بلاک چین صادر کرد.
کد خبر : ۹۰۳۶۲
بلاک چین

به گزارش ایبِنا، خزانه‌دار بانک جهانی گفت که این اوراق با همکاری شرکت مایکرسافت و بانک «کامن ولث» استرالیا تهیه شده است. بانک جهانی اعلام کرد که این نخستین اوراق قرضه از نوع خود در جهان است هر چند که پیشتر برخی شرکت‌های کوچک در انگلستان و روسیه سابقه چنین اقدامی را داشته‌اند.  


سخنگوی بانک جهانی گفت این اوراق قرضه اولین اوراق دارای فناوری بلاک چین است که عرضه عمومی می شود و چیزی که آن را از سایر اوراق متمایز می کند این است که کلیه مراحل این اوراق از ساخت گرفته تا پایان عمر چرخه دو ساله آن بر فناوری بلاک چین متکی است.


بانک جهانی پیش از این سابقه صدور اوراق قرضه نوآورانه را داشته است، برای مثال در سال ۱۹۸۹ اولین اوراق قرضه قابل معامله در سراسر جهان و در سال ۲۰۰۰ اولین اوراق قرضه تماما الکترونیک را صادر کرده است.


همچنین آرون اوته- خزانه دار بانک جهانی گفت: از زمان عرضه اولین اوراق قرضه بانک جهانی در سال ۱۹۴۷، نوآوری و رضایت سرمایه گذاران یکی از دلایل موفقیت ما در هدایت بازار سرمایه به سمت توسعه مالی بوده است. امروزه معتقدیم تکنولوژی‌های نوظهور به ما این امکان را می دهند که نوآور باقی بمانیم و ضمن پاسخگویی به نیاز مشتریان، بازار را تقویت کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر