05 شهريور 1397 - 08:49
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۴ شرط بهبود شرایط مسکن/ امکان خانه‌دار شدن با حقوق ۳ میلیونی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس ۴ شرط بهبود شرایط مسکن را تسریع در تصویب لایحه پیش فروش مسکن، ایجاد بازارگاه الکترونیک و حذف واسطه گری، رسیدگی به وضعیت واحدهای خالی و حمایت از ساخت واحدهای کوچک برشمرد.
کد خبر : ۹۰۴۳۵
مسکن تهران

به گزارش ایبِنا، محمد دامادی شب گذشته و در گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما افزود: یکی از دلایل ناکارآمدی بخش مسکن، وجود سیاستهایی ناکافی در این حوزه است به عنوان نمونه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به مسکن مهر ندارد و قصد پیاده سازی طرح مسکن اجتماعی را داشت اما تاکنون خبری از مسکن اجتماعی دولت نیست.


وی با بیان اینکه افزایش نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در حالی رخ داده که قدرت خرید مردم تغییری نکرده است، اظهار داشت: اگر درآمد ماهانه یک زوج ۳ میلیون تومان باشد امکان خانه دار شدن آنها صفر خواهد بود و علت این فاجعه عدم کنترل و نداشتن سیاستهای درست است. مدتها قبل دولت اعلام کرد از رکود خارج شده ایم، اما از کدام رکود؟ چگونه خارج شده ایم؟


دامادی گفت: در بحث کنترل قیمت گذاری و تعیین کیفیت مصالح در بازار باید سراغ وزارتخانه های صنعت و راه و شهرسازی رفت زیرا این دو در این امر از هم جدا نیستند.


افزایش قیمت ها ناشی از عدم کنترل بازار


این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید و تامین فولادی که تولید داخل کشور است را نمی توان به گرانی ارز و سکه ارتباط داد، افزود: در بخش تولید سیمان، کشور مازاد تولید دارد پس علت گرانی این کالا ارتباطی به حوزه ارزی ندارد بلکه مشکل عدم کنترل بازار است. دامادی به ناکارآمدی احکام دستوری برای حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: نمی توان در حوزه اقتصاد اقدامات دستوری انجام داد.


این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: معقول به نظر نمی رسد که مردم منتظر کاغذ بازی های بین دولت و مجلس باشند تا ببینند که چه موقعی طرح های حمایتی در مورد اجاره بها تصویب می شود؛ ما به عنوان مسئول باید جرات پذیرش اشتباه و عذرخواهی از مردم را داشته باشیم. این شجاعت هنوز وجود ندارد و بیشتر سعی می شود موضوعات توجیح شود


دامادی گفت: ایجاد بسته های حمایتی و تشویقی برای سازندگان هم می تواند بخشی از مشکلات ساخت و ساز را حل کرد وگرنه در شرایط فعلی روند بازار مسکن و قانون گذاری این بخش در حال رجعت به سال های قبل از ۱۳۷۴ است.


دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن ۴ درصدی خواندن متقاضیان واحدهای لوکس افزود: شهرداری ها بهترین ارگان و متولی شناسایی واحدهای خالی و نیازمندی های مناطق مختلف شهر برای ساخت و سازهای جدید هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها