05 شهريور 1397 - 15:13

آمریکا کمک مالی خارجی به روسیه را تحریم کرد

دولت آمریکا در تازه ترین تحریم های خود علیه روسیه بخش مالی این کشور را به همراه دیگر بخش ها هدف قرار داد.
کد خبر : ۹۰۴۷۲
پوتین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، تازه ترین تحریم های آمریکا علیه روسیه از سوی واشنگتن اعلام شدند. البته پیش از این روسیه اعلام کرده بود که اقدامات تلافی جویانه ای را دنبال خواهد کرد.


مقامات آمریکایی اعلام کردند که این تحریم ها به دلیل مسوم شدن «سرجی اسکریپال»، جاسوس غربی به همراه دخترش در بریتانیا توسط دولت روسیه اتخاذ شده؛ البته تاکنون بریتانیا اسنادی را مبنی بر این موضوع ارائه نکرده است.



بسته جدید تحریم های آمریکا شامل ممنوعیت کمک خارجی به روسیه تحت «قانون ۱۹۶۱ کمک خارجی» آمریکا به استثناء کمک های ضروری بشردوستانه می شود. همچنین صادرات سلاح و محصولات با کاربرد ۲ سویه به مسکو ممنوع است.


به موجب تحریم ها هیچ کمک مالی از سوی سازمان، دیپارتمان یا موسسات آمریکایی در جهت ایجاد اعتبار یا ضمانت های اعتباری که شامل بانک صادرات - واردات ایالات متحده می شود به روسیه انجام نمی گیرد.


وزارت خارجه آمریکا اعلام که این تحریم ها حداقل به مدت یکسال باقی خواهند ماند و بعد از آن متعاقبا اعلام می شود. البته این وزارتخانه اعلام کرد که صرفنظر از صادرات و بازصادرات کالاها و فناوری هایی که در جهت همکاری در حوزه فضایی و امنیت پرواز هواپیماهای مسافربری با روسیه انجام می گیرد برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری هستند.


در همین حال سرجی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: واشنگتن مثل همیشه بدون مدرک یا توجیه فقط اقدام به در پیش گرفتن خشونت می کند و ما عاقلانه در برابر این روش خشونت آمیز مقابله به مثل خواهیم کرد و بر روی یک برنامه کاری سازنده کار می کنیم و مسکو به تحریم ها به گونه ای پاسخ می دهد که به منافع آن آسیب وارد نشود.


بر پایه این گزارش، با وجود پافشاری ترامپ مبنی بر ارتقاء روابط آمریکا - روسیه که به نفع دو کشور است، دولت او به طرز گسترده ای سیاست های تنبیهی دولت قبلی را علیه روسیه ادامه می دهد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر