05 شهريور 1397 - 16:37

تمهیدات گمرک برای ترخیص کالاهای مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارز

گمرک ایران به منظور کمک به رفع مشکلات مربوط به ترخیص کالاهای وارداتی موجود در گمرکات، تمهیداتی در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز و صدور اعلامیه تامین ارز اندیشید.
کد خبر : ۹۰۴۸۴
فرود عسگری

به گزارش ایبِنا، فرود عسگری، رییس کل گمرک ایران در نامه ای به سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به مفاد مصوبه هیات وزیران درخصوص اصلاح مفاد بند «۵» مصوبه شماره ۶۳۷۹۳/ت۵۵۶۳۳هـ مورخ  ۱۶ مردادماه سال ۹۷ مبنی بر اخذ تعهد از واردکنندگان به منظور پرداخت مابه‌التفاوتت نرخ ارز و صدور اعلامیه تامین ارز به عنوان گمرک ایران (به عنوان مجوز ترخیص کالا توسط بانک‌های عامل) براساس فرآیند موجود، اعلام کد رهگیری ۱۴ رقمی از سوی بانک مرکزی به گمرک ایران در سامانه جامع امور گمرکی از طریق مکانیزم تبادل اطلاعات (وب سرویس‌های موجود) و روئیت آن در پنجره واحد فرامرزی امور گمرکی (EPL) به منزله صدور اعلامیه تامین ارز است.


در این نامه آمده است: به این ترتیب دریافت اطلاعات مربوطه به کد رهگیری مورد اشاره در سامانه گمرک به منزله اخذ تعهدنامه موضوع مصوبه مورد ا شاره فوق توسط بانک‌های عامل نیز خواهد بود.


بنا بر این گزارش، رییس کل گمرک ایران از معاونت ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده که این موضوع به تمامی بانک‌های عامل ابلاغ کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر