06 شهريور 1397 - 15:05
در راستای توسعه کسب و کارهای خُرد:

همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با مرکز گسترش فناوری اطلاعات

به منظور افزایش حمایت های بانک قرض الحسنه مهر ایران و در راستای توسعه اهداف فناورانه کشور، تفاهم نامه همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) منعقد شد.
کد خبر : ۹۰۵۳۱
مگفا

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای حمایت های بانک قرض الحسنه مهر ایران از کسب و کارهای خرد و نیز پیشبرد اهداف فناورانه کشور تفاهم نامه همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) منعقد شد.


در این مراسم دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به موضوع تفاهم نامه اشاره کرده و بیان داشت: بر اساس توافق صورت گرفته و بر اساس سیاست های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از کالای ایرانی، بناست تا با ایجاد بستری برای خرید کالای ایرانی و با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه با همکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) کارت های بانکی با قابلیت خرید از فروشگاههای معرفی شده از سوی مرکز اعطا شود.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در این مدل شرکت مجری معرفی شده از سوی مگفا با معرفی خریداران کالای ایرانی به بانک و فراهم کردن زیر ساخت فنی، امکان خرید از فروشگاهها و شرکت های خدماتی را فراهم کرده و منابع فروش در حساب تامین کنندگان کالا و خدمات  طبق زمان بندی مورد توافق جداگانه با هریک از آنها قابل استفاده خواهد بود.


در ادامه محمدجواد انبیایی، مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) نیز با بیان اینکه رسالت آن سازمان اشاعه فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف صنعت است به وجه اشتراک مگفا با بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) جنبه تجاری را خیلی مورد توجه قرار نداده و تمرکز خود را بر روی جنبه های پژوهشی و حمایت هزینه اجرایی توسعه فناوری ها گذاشته است.


انبیایی همچنین با اشاره به سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، سامانه سپهتن، سامانه اینترنتی فروش خودرو، سامانه تدوین و تنظیم نظام فروش به عنوان آخرین پروژه های اجرا شده مرکز گسترش و فناوری اطلاعات در سطح کلان ملی اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران می توانیم برنامه مشترکی را ایجاد کرده تا بستر مکملی باشد در حمایت از تولید داخل.


مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) همچنین به تأمین اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران با امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و ابراز داشت: با این تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران به دو هدف خود که اعطای وام به اقشار ضعیف و متوسط و نیز حمایت از خرید کالای ایرانی است خواهد رسید.


وی افزود: همچنین با حمایت از کسب و کارهای خرد به ویژه کسب و کارهای خرد مبتنی بر فناوری های نو (استارتاپ) از استعداد جوانان پویای کشور نیز بدین طریق بهره مند خواهیم شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر