06 شهريور 1397 - 15:52

معامله بیش از یک میلیون اوارق در بازار بدهی

معاملات اوراق بدهی در روز جاری در تابلو اوراق با درآمد ثابت با دست‌ به‌ دست شدن ۱.۲۸ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال به پایان رسید.
کد خبر : ۹۰۵۳۵
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، بیش از ۷۰۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال امروز در در مجموع بازارهای فرابورس در بیش از ۸۱ هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که حدود ۶۶ درصد از حجم و ۴۷ درصد از ارزش کل معاملات به دو بازار اول و دوم اختصاص داشت.


بازار اول


در معاملات سه‌شنبه ششم شهریورماه بیش از ۶۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۸۱ میلیارد ریال در بازار اول و افزون بر ۴۰۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۰۵ میلیارد و۶۳۰ میلیون ریال در بازار دوم فرابورس جابه‌جا شد که نماد «ذوب» متعلق به شرکت سهامی ذوب‌آهن در مجموع دو بازار بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


بازار پایه


افزون بر این، بازار پایه نیز امروز میزبان دادوستد نزدیک به ۲۳۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۲۹ میلیارد ریال بود که نماد «لکما» متعلق به شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با حجم معاملات بیش از ۴۰ میلیون سهمی و نماد «انرژی۳» با ارزش معاملاتی بیش از ۵۰ میلیارد ریالی به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار از آن خود کردند.


معاملات اوراق بدهی


همچنین معاملات اوراق بدهی در روز جاری در تابلو اوراق با درآمد ثابت با دست‌به‌دست شدن ۱.۲۸ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال به پایان رسید که نماد «اخزا۶۰۵» با حجم معاملاتی به میزان افزون بر ۱۴۴ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۱۳۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.


گفتنی است، فردا چهارشنبه ۷ شهریورماه تعداد ۵ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۷ ورقه اسناد خزانه اسلامی متعلق به سازمان تامین اجتماعی از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به صورت عمده عرضه خواهد شد که این ۷ سری اسناد خزانه در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴۴»، «اخزا۶۰۵۴»، «اخزا۶۱۲۴»، «اخزا۶۱۳۴»، «اخزا۶۱۴۴»، «اخزا۶۱۵۴» و «اخزا۶۲۲۴» روی تابلو خواهند رفت.


تابلو تسهیلات مسکن


همچنین معاملات در تابلو تسهیلات مسکن در روزی که گذشت به نقل و انتقال بیش از ۸۲ ورقه به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال انجامید. امروز تسه مرداد ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و تسه شهریور ۹۵ با ثبت قیمت ۶۷۱ هزار ریالی بیشترین قیمت از آن خود کرد. قیمت این اوراق نیز در بازه ۶۳۵ هزار تا ۶۷۱ هزار ریال معامله شد.


از سوی دیگر، معامله بیش از ۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فرابورس اتفاق افتاد. در نهایت، شاخص کل فرابورس پس از یک دوره رکوردشکنی امروز با ۲۷ واحد کاهش در پله ۱۵۵۰ واحدی قرار گرفت که منفی‌ترین اهرم‌های موثر بر افت آیفکس نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «شراز» بودند. از طرف دیگر، نمادهای «کیمیا» و «غشهداب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و نمادهای «ذوب» و «شغدیر» پُربیننده‌ترین نمادها لقب گرفتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر