07 شهريور 1397 - 10:13
توسط بانک مسکن انجام شد؛

پرداخت بیش از ۱۴ هزار فقره تسهیلات مسکن در بافت فرسوده

رییس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن از پرداخت ۱۴ هزار و ۲۷۳ فقره تسهیلات حمایتی به حوزه بافت فرسوده طی ۱۶ ماه منتهی به پایان تیرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۹۰۵۵۴
مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک عامل بخش مسکن طی سال­های اخیر تسهیلات حمایتی ویژه در حوزه بافت فرسوده در دو بخش تسهیلات مشارکت مدنی، جعاله و فروش اقساطی سهم­ الشرکه برای واحدهای مسکونی مسکن مهر و خارج از آن تدارک دیده است. در این راستا یکی از مهم ­ترین بخش های تسهیلات حمایتی از سوی بانک مسکن به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.


بر این اساس گزارش عملکرد بانک مسکن از جزییات تسهیلات پرداخت شده به حوزه بافت فرسوده طی ۱۶ ماه منتهی به پایان تیرماه سال ۹۷ نشان می ­دهد: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه سال جاری مجموعا ۱۴ هزار و ۲۷۳ فقره تسهیلات مسکن به محدوده بافت فرسوده به ارزش یک هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۹۶ هزار تومان پرداخت شده است.


ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه به تمامی پرونده های تشکیل شده بابت اخذ تسهیلات حوزه بافت فرسوده پاسخ داده شده است، اظهار داشت: بانک مسکن طی ۱۶ ماه گذشته تسهیلات حمایتی ویژه به حوزه بافت فرسوده پرداخت کرده است. به طوری که مطابق با گزارش عملکرد ارایه شده طی یک بازه زمانی ۱۶ ماهه یعنی از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال، معادل ۱۴ هزار و ۲۷۳ فقره تسهیلات به حوزه بافت فرسوده اعطا شده است.


وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه بافت فرسوده طی یکسال ۹۶ گفت: در یکسال ۹۶ تسهیلات پرداخت شده به بافت فرسوده در سه حوزه مشارکت مدنی، فروش اقساطی و جعاله معادل ۱۰ هزار و ۸۸۳ فقره و به ارزش بالغ بر یک هزار و ۶۸ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان بوده است.


به گفته وی، طی این مدت بالاترین تسهیلات پرداخت به ردیف «فروش اقساطی سهم الشرکه خارج از طرح مسکن مهر » مربوط می شود. وی ادامه داد: در یکسال ۹۶، معادل ۷ هزار و ۲۷۹ واحد مسکونی به مرحله فروش اقساطی (فرآیند ساخت واحد مسکونی به پایان رسیده و کارت قسط برای آنها صادر شده است) رسیده­اند.


وی در عین حال به سهم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکونی که در قالب طرح مسکن به مرحله فروش اقساطی رسیده اند، اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز معادل ۳۳۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۰۰ تومان پرداخت شده است.


رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه تسهیلات مربوط به حوزه بافت فرسوده به واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر و خارج از طرح مسکن مهر بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه نیز تسهیلات پرداخت شده به حوزه بافت فرسوده معادل ۳ هزار و ۳۹۰ فقره به ارزش کل ۲۴۵ میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان است.


وی در عین حال به سهم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکونی مستقر در بافت فرسوده که خارج از طرح مسکن به مرحله فروش اقساطی رسیده اند اشاره کرد و گفت: این بخش بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی به حوزه بافت ناکارآمد شهری را طی چهار ماه ابتدایی سال به خود اختصاص داده است. به طوری که در این بازه زمانی معادل ۲ هزار و ۶۳۹ فقره تسهیلات پرداخت شده است.


کرمانشاهی با بیان اینکه طی این مدت تمامی معرفی نامه های ارسال شده به شعب بانک مسکن برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده پذیرش شده اند، گفت: با توجه به عدم پرداخت یارانه سود تسهیلات بافت فرسوده از سال ۹۳ تاکنون، تمایل چندانی از سوی برخی سازندگان برای دریافت این نوع تسهیلات در محدوده بافت فرسوده وجود ندارد. اما چنانچه یارانه مصوب برقرار شود، انگیزه برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش پیدا می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر