07 شهريور 1397 - 12:42
بانک شهر برگزار می‌کند؛

نخستین رویداد جذب ایده‌های نوین بانکی

بانک شهر نخستین رویداد استارتاپی خود در صنعت بانکداری را با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین برگزار می‌کند.
کد خبر : ۹۰۵۷۶
بانک شهر

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه ریزی این بانک با اشاره به رشد فعالیت های استارتاپ ها در سال های اخیر و نقش ایده های ارائه شده در پیشبرد فعالیت­ های بانکی، گفت: به این منظور بانک شهر در نظر دارد اولین رویداد استارتاپی خود را در صنعت بانکداری با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین در راستای خلق خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین مالی و بانکی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در مهرماه سال جاری برگزار نماید.


صالحی با اشاره به روند برگزاری این رویداد اظهار داشت: این چرخه با برگزاری یک رویداد کارآفرینانه و جذب ایده‌های نو و خلاقانه برگزار می‌شود، سپس ایده‌ها توسط افراد در تیم‌هایی جداگانه پرورش یافته و با یک سرمایه‌گذاری اولیه در مرحله عرضه به بازار قرار می‌گیرند، در مرحله آخر استارت‌آپ‌های موفق از طریق واگذاری بخشی از سهام خود به شرکت‌های سرمایه‌گذار در مرحله رشد و گسترش قرار می‌گیرند که در این مرحله بیشترین درآمد و گردش مالی با حداقل ریسک رخ می‌دهد.


وی افزود: با توجه به پتانسیل بانک جهت حضور در این عرصه و لزوم بررسی ابعاد مختلف موضوع، کمیته مشترک تحقیقات بانکی و دانشگاهی متشکل از مدیریت های امور سازمان و برنامه ریزی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و هلدینگ فناوری اطلاعات از بانک و دانشگاه های مطرح کشور از جمله تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیرکبیر، خوارزمی و علم و فرهنگ تشکیل و پس از برگزاری جلسات متعدد، پیشنهاد برگزاری رویداد استارتاپ تریگر شهرتک با حمایت بانک و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند این دانشگاه در جلسات یازدهم شورای عالی پژوهش بانک و صد و هفتاد و ششم شورای عالی برنامه ریزی مطرح و پس از تأیید مدیریت ارشد بانک در دستور کار قرار گرفت.


به گفته وی، استارتاپ تریگر رویدادی است که در مدت ۶ روز هر فرد می تواند ایده خود را برای ایجاد یک کسب و کار پرورش دهد، در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک استارتاپ خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌­شود و همچنین امکان تیم‌سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌­ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست­‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.


صالحی خاطر نشان کرد: در این راستا مطابق با برنامه ریزی ­های انجام شده، در 4 روز اول از رویداد تریگر، کارگاه ­های آموزشی تخصصی و عمومی حول محور موضوع رویداد برگزار می‌شود که طی این چهار روز، هر یک از افراد یک بار در مقابل سایر شرکت‌کنندگان قرار گرفته و در مورد ایده‌هاو توانمندی‌های شان با یکدیگر گفتگو می‌کنند، این قسمت از برنامه فرصتی ایده‌آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند برای تشکیل تیم است؛ پس از تشکیل تیم ­ها در روز پنجم متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ بانکی و کارآفرینان کسب و کارهای موفق در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهند.


وی افزود: در روز ششم به منظور ارزیابی ایده­ ها، تیم داوری شامل نمایندگان دانشگاه ­ها و بانک تشکیل می‌شود که در حوزه تجاری سازی کسب و کارهای جدید، IT، بازاریابی و ... از تجربه و تخصص کافی برخوردارند. ایده ­های برتر با امتیازدهی داوران، شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


صالحی در خصوص برنامه­ های اجرایی این رویداد افزود: به منظور آشنایی ایده پردازان با روندهای جدید در صنعت بانکداری و با هدف جلب مشارکت این گروه جهت ایده پردازی در حوزه مذکور، دو روند اجرایی قبل از رویداد اصلی برگزار می­ شود که شرح عناوین و زمان بندی آن به شرح جدول زیر است:







































مراحل


عنوان


جزئیات برنامه ها


زمان برگزاری


برنامه ها


سخنرانان


برگزاری روند 1


آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات


10‏/6‏/97

ساعت

16‏-20


سخنرانی اول:

نقش فناوری‌های جدید در آینده صنعت بانکی


دکتر محمد مظاهری

مدیرعامل شرکت توسن تکنو


سخنرانی دوم:

ارائه نمونه موردی از تلفیق فناوری‌های نوین با خدمات بانکی


دکتر سید مرتضی صالحی

قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه­ریزی بانک شهر


برگزاری روند 2


آشنایی با نظام کسب و کار بانک‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو


31‏/6‏/97

ساعت

16‏-20


سخنرانی اول:

فرصت ها و چالش‌های پیش روی صنعت بانکداری در حوزه فناوری های نوین


دکتر نیما امیرشکاری

عضو هیئت علمی و مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ج.ا.ا


سخنرانی دوم:

بررسی انواع مدل‌های کسب و کار بانک‌ها


دکترسیدعلیرضا سیدصالحی معاون هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر



صالحی در ادامه با توجه به فضای تخصصی این رویداد جهت ارائه و ارزیابی ایده­ ها،از همه همکاران دعوت کرد تا ضمن اطلاع رسانی به صاحبان ایده ­های کسب و کار جهت حضور در این رویداد، در صورت داشتن ایده ­های نوآورانه در این رویداد شرکت کنند.

بر این اساس، با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری روند 1 با عنوان «آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات»، هم اکنون ثبت­ نام این دوره از طریق سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف به نشانیkarafarini.sharif.irدر حال انجام است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر