07 شهريور 1397 - 22:25
رییس کل بانک مرکزی:

استفاده از نظرات تمام گرایش ها در تصمیم گیری ها

رییس بانک مرکزی در یادداشتی، تاکید کرد: اطمینان می دهم ضمن استفاده از نظرات کارشناسان ومدیران توانمند بانک مرکزی، از نظرات تمامی گرایش های فکری از دانشگاه ها و مراکز مختلف، استفاده خواهم برد.
کد خبر : ۹۰۶۰۱
عبدالناصر همتی

به گزارش ایبِنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی، نوشت: پیچیدگی مشکلات اقتصادی در شرایط حساس و خطیر امروز کشور و تنوع مسائل اقتصادی مرتبط با وظایف بانک مرکزی در حوزه ارزی، پولی، بانکی در ابعاد داخلی و بین المللی، استفاده از نظرات و دیدگاه های اقتصاددانان وصاحب نظران با افکار و نظرات متفاوت را اجتناب ناپذیر می کند.


البته جمع بندی دیدگاه های متنوع و بعضأ مغایر و تبدیل آنها به سیاست های مطلوب کشورمان، باوجود حجم عظیم نقدینگی، ناترازی وحشتناک برخی از بانکها و پیچیدگی های تأمین و انتقال ارز و طلا در شرایط تحریمی کاری است بس مشکل.


به عزیزانی که بعضا به اشتباه در مورد استفاده از مشاورین اقتصادی با دیدگاه ها وخط فکری خاص ابراز نگرانی می کنند، این اطمینان را می دهم که در پیشبرد امور و سیاستگذاری در بانک مرکزی، ضمن تکیه بر نظرات خیل عظیم کارشناسان و مدیران توانمند بانک مرکزی، از نظرات تمامی گرایش های فکری از دانشگاه ها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.


سابقه ۲۵ سال تدریس و تحقیق و پژوهش در اقتصاد کلان و سیاست های پولی و بانکی در دانشگاه تهران و تجارب اجرایی مکمل آن و از همه مهمتر، لطف خداوند، حقیر را یاری می دهد که تصمیمات را بر مبنای خردجمعی و مصالح و منافع ملی اتخاذ کنم.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر