10 شهريور 1397 - 09:36

تحریم‌های آمریکا سیاست بانک مرکزی روسیه را زمینگیر کرد

تحریم های اخیر واشنگتن علیه مسکو منجر به ناکام کردن بانک مرکزی روسیه برای کاهش نرخ بهره می شود.
کد خبر : ۹۰۶۳۵
بانک مرکزی روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بررسی های اخیر نشان می دهد که بانک مرکزی روسیه باید برنامه کاهش نرخ بهره خود را به دلیل تحریم های آمریکا علیه مسکو به تعویق بیاندازد. همچنین کاهش روبل در برابر دلار به دنبال تحریم های ایالات متحده علیه روسیه، ارزش پول این کشور را به کمترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر در ماه گذشته میلادی یعنی اوت رساند؛ ضمن اینکه چشم انداز اقتصادی روسیه را وخیم تر کرده است.


کارشناسان اقتصادی رویترز بر این باورند که بانک مرکزی روسیه که مسئول ثبات تورم و وضعیت مالی است، نرخ بهره را در رقم ۷.۲۵ درصد تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر حفظ خواهد کرد.  


قبل از اعمال تحریم های آمریکا علیه مسکو که منجر به کاهش ارزش تقریبا ۸ درصدی روبل در طول یک ماه شد، انتظار می رفت که اگر بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی کاهش ندهد، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش دهد.  


یک کارشناس اقتصادی در بانک آمریکایی «مریل لینچ» گفت: ترجیح بانک مرکزی روسیه به دلیل ضعف ارزش روبل، عدم تغییر نرخ بهره است. بر پایه این گزارش، انتظار می رود نرخ تورم روسیه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳.۸ درصد و تولید ناخالص داخلی این کشور به ۱.۷ درصد برسد. نشست بعدی سیاست گذاری بانک مرکزی روسیه برای تعین نرخ بهره در چهاردهم ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر