10 شهريور 1397 - 09:59

ضرر یک میلیارد دلاری «زد تی ایی» از تحریم‌های آمریکا

شرکت «زد تی ایی» چین اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرده است.
کد خبر : ۹۰۶۵۸
زد تی ایی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از نیکی ژاپن، زد تی ایی شرکت چینی سازنده تجهیزات مخابراتی اعلام کرد ضرر خالص این شرکت در نیمه نخست سال مالی آن که به سی ام ژوئن منتهی می شود ۷.۸ میلیارد یوآن معادل ۱.۱ میلیارد دلار بوده است.


همچنین سود این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به دلیل ممنوعیت صادرات به آمریکا ۲.۳ میلیارد یوآن کاهش نشان می دهد. شرکت زد تی این اعلام کرد که درآمد آن با ۲۷ درصد روند نزولی به ۳۹.۴ میلیارد یوآن رسیده است.


بر همین اساس دولت آمریکا بعداز آنکه شرکت زد تی ایی تحریم های کره شمالی را نقض کرد، ممنوعیت تعامل شرکت های آمریکایی با زد تی ایی را اعمال کرد که این امر باعث شد تا این شرکت چینی عملیات های خود را به نصف کاهش دهد.


البته این ممنوعیت در ابتدا به مدت هفت سال بود که در اواسط ماه جولای زد تی ایی با دولت ترامپ به توافق رسید و ممنوعیت برداشته و تولیدات آن از سر گرفته شد؛ اما فضای کسب و کار زد تی ایی به دلیل خدشه وارد شده به اعتبار آن آسیب دید.


بر پایه این گزارش، زد تی ایی اعلام کرد که تولیدات اصلی این شرکت به حالت عادی برگشته و بر روی توسعه محصولات نیمه رسانا داخلی تمرکز خواهیم کرد و سطح سفارشات برابر با سال گذشته است.


برچسب ها: تحریم چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها