10 شهريور 1397 - 17:57

منچستر یونایتد با ارزش‌ترین نماد فوتبالی وال استریت شد

ارزش نماد باشگاه منچستر در بورس نیویورک طی یک ماه ۳۳ درصد افزایش یافت تا بدین ترتیب این باشگاه با ارزش‌ترین برند فوتبالی و دومین برند با ارزش ورزشی جهان شود.
کد خبر : ۹۰۶۹۹
Manchester United

به گزارش ایبِنا به نقل از آناتولی، در معاملات دیروز بورس وال استریت، ارزش هر سهم باشگاه منچستریونایتد با ۱۰ درصد افزایش در یک روز به ۲۷.۷۰ دلار رسید. بر اساس این گزارش، بدین ترتیب ارزش باشگاه منچستر در بورس وال استریت به ۴.۵۹ میلیارد دلار رسید تا این باشگاه به عنوان باارزش ترین نماد فوتبالی مطرح شود.


بنابر اعلام مجله فوربس در حال حاضر باشگاه دالاس کابویز که در لیگ آمریکا و در رشته فوتبال آمریکایی فعالیت دارد با ارزشی معادل ۴.۸ میلیارد دلار با ارزش ترین باشگاه ورزشی جهان است، با این حال به نظر می‌رسد منچستر یونایتد بزودی این عنوان را از آن خود کند.


افزایش سهام این باشگاه انگلیسی پس از آن صورت می‌گیرد که تقاضای سرمایه‌گذاری‌های کلان در این باشگاه افزایش پیدا کرده است. تنها در ماهی که گذشت، نماد باشگاه منچستر در بورس ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته است که در بین تمام نمادهای بورسی عملکردی کم نظیر است.


گفتنی است، سهام باشگاه منچستر از سال ۱۹۹۱ در بورس لندن و از سال ۲۰۱۲ در بورس نیویورک معامله می شود. بخش مهمی از درآمد باشگاه منچستر را درآمدهای تبلیغاتی تشکیل می دهد که در قالب قراردادهای اسپانسری چون خرده فروشی، کالاهای تجاری و مشارکت در پوشاک به دست می آید. درآمدهای این چنینی باشگاه منچستر یونایتد از هنگامی که این باشگاه به قرارداد ۱۳ ساله همکاری با نایک خاتمه داد و در فصل ۲۰۱۴-۱۵ میلادی آدیداس را جایگزین آن کرد، افزایش یافته است.


از آن هنگام درآمدهای باشگاه از تولیدکنندگان کیت‌ها از حدود ۲۵ میلیون پوند در هر فصل به ۷۵ میلیون پوند در هر فصل رسیده است. باشگاه منچستر در فصل فوتبالی گذشته حدود ۶۰۰میلیون پوند درآمدزایی داشته است.


نمودار تغییرات قیمت سهام منچستر یونایتد در ۶ ماه اخیر



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر