11 شهريور 1397 - 15:19
مدیر ناشران بورس تهران اعلام کرد :

افزایش شتاب شفاف سازی شرکت های بورسی

مدیر ناشران بورس تهران اعلام کرد : اجرایی شدن اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش، افشا و پیگیری‌های صورت گرفته در تسریع اطلاع رسانی شرکت های حاضر در تالار شیشه ای موثر است.
کد خبر : ۹۰۷۵۰
طرح

به گزارش ایبِنا، طوبی دهقانی مدیر ناشران اظهار داشت: نتایج بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه و صورت های مالی میان دوره ای شرکت ها نشان می‌دهد که وضعیت گزارشگری شرکت‌ها بهبود یافته است.


مدیر ناشران بورس تهران در ادامه گفت: در اجرای وظیفه پیگیری ارسال به‌موقع گزارش‌های مالی شرکت‌ها، بورس تهران بطور مستمر به بررسی گزارش‌های ارسال شده توسط ناشران بر روی سایت کدال می‌پردازد و درصورتی‌که شرکتی گزارش خود را طبق مواد ۷ الی ۱۲ مکرر دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ارسال نکرده باشد، مشمول فرایند تعلیق شده و مکاتبات لازم با ناشران انجام می شود.


علامت هشدار


وی در ادامه گفت: درضمن علامت هشدار در کنار نماد معاملاتی ناشر درج می شود تا عموم سرمایه‌گذاران مطلع باشند که این شرکت‌ها گزارش‌های خود را به‌موقع ارسال نکرده‌اند و در سرمایه گذاری با دقت بیشتری عمل کنند. علاوه براین طبق رویه اجرایی مواد ۳۸ و ۳۹ دستورالعمل پذیرش به شرکت‌ها  مهلت‌های لازم داده می‌شود.


آمار شرکت های شفاف


وی افزود: شرکت هایی که گزارش فعالیت ماهانه خود را به‌موقع منتشر کرده‌اند از ۲۶۲ شرکت در اسفند ماه ۹۶ به ۳۱۶ شرکت در تیر ماه ۹۷ افزایش یافته و فقط ۵ شرکت در ارائه گزارش‌ ماهانه تیرماه تأخیر یک تا پنج روز داشته‌اند و تعداد یک شرکت نیز گزارش نداده‌است.


دهقانی درباره وضعیت به‌ موقع بودن اطلاع رسانی شرکت‌ها به لحاظ انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳، ۶ و ۹ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۹۷ و نیز نتایج بررسی‌های صورت گرفته اظهار داشت: تعداد ۱۴۹ شرکت صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای سه ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ خود را به‌موقع ارائه داده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته (۱۳۱ شرکت، منتهی به ۳۱ خرداد ۹۶) ۱۴ درصد افزایش یافته است.


تعداد شفاف سازی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای


همچنین تعداد ۲۴ شرکت نیز صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ خود را به‌موقع ارائه داده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته (۱۹ شرکت، منتهی به ۳۱ خرداد ۹۶) ۲۶ درصد افزایش یافته است.


وی افزود: علاوه بر این تعداد ۲۴ شرکت صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ خود را به‌موقع ارائه داده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته (۲۰ شرکت، منتهی به ۳۱ خرداد ۹۶) ۲۰ درصد افزایش یافته است.


اجرایی شدن اصلاحات


مدیر ناشران بورس تهران اجرایی شدن اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش و افشا و پیگیری‌های صورت گرفته را در تسریع اطلاع رسانی موثر دانست و یادآوری کرد : سال گذشته برخی از شرکت‌ها در ارائه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای (۳ ماهه، ۶ ماهه و ۹ ماهه) تاخیر بیش از یک ماه داشته اند که با اجرایی شدن اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش و افشا و پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت‌ها این میزان تأخیر، کاهش قابل توجهی داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها