11 شهريور 1397 - 15:45

ریزش بورس شدیدتر شد/ کاهش ۲۴۰۰ واحدی شاخص

شاخص بورس در ادامه ریزش های روزهای اخیر در پایان داد وستدهای امروز با بیش از ۲۴۰۰ واحد کاهش به ۱۳۳ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۹۰۷۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران در دومین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد استمرار افت همه شاخص ها و قیمت اکثر سهام شرکت ها بودند که این اتفاق نشان می دهد که فضای کلی تالار شیشه ای به سمت اصلاح شدن در حال حرکت است.


سقوط شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۴۳۳) واحد ریزش معادل (۱.۷۹) درصد به ۱۳۳ هزار ۶۷۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۷۱۱) واحد کاهش معادل (۱.۷۹) درصد به ۳۹ هزار ۱۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۱) واحد افت معادل (۰.۱۵) درصد به ۲۱ هزار و ۶۲۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۲) واحد کاهش، معادل (۰.۱۵) درصد به ۱۵ هزار و ۳۰۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۷۶۹) واحد ریزش، معادل (۱.۹۱) درصد به ۱۴۲ هزار و ۳۹۵ واحد، شاخص بازار اول با (۲۱۲۶) واحد افت معادل (۲.۱۳) درصد به ۹۷ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۲۴۵) واحد ریزش معادل (۱.۱۹) درصد، به ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با (۲۳۹) واحد، فملی با (۲۳۵) واحد، کگل با (۲۱۱) واحد، پارسان با (۲۰۳) واحد، فارس با (۱۳۸)، تاپیکو با (۱۳۶) واحد و پارس با (۱۳۴) واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان صنایع


این گزارش می افزاید، روز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۵۲۲۶ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۰۹ هزار و ۹۵۵ واحد، حمل و نقل با ۱۵۷ واحد افزایش معادل ۴.۳۵ درصد به ۳ هزار و ۷۷۵ واحد، فلزات اساسی با (۲۸۹۴) واحد ریزش معادل (۲.۸۱) درصد به ۱۰۰ هزار و ۱۴۸ واحد، کانه فلزی با (۱۲۸۰) واحد افت شدید معادل (۳.۴۰) درصد به ۳۶ هزار و ۳۸۴ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۶) واحد افت، معادل (۳.۵۱) درصد به ۱۸۳ واحد، فنی مهندسی با (۳۸) واحد افزایش معادل (۴.۵۱) درصد به ۸۰۵ واحد، وسایل ارتباطی با (۸۴) واحد ریزش معادل (۴.۶۶) درصد به یک هزار و ۷۲۳ واحد» رسید.


کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «سقاین، سکرما، سفانو، سیلام، دزهراوی، وبیمه و حفارس» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ساراب، سغرب، فایرا، شسپا، پارسان، کاما و کبافق» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۵۲ هزار و ۷۹۰ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۴۷۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۵۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۰۹ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر