11 شهريور 1397 - 17:54

داد و ستد ۷۰۱ میلیون اوراق در فرابورس

فرابورس روز جاری در مجموع بازارهای خود شاهد خرید و فروش بیش از ۷۰۱ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال بود
کد خبر : ۹۰۷۵۹
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز یکشنبه ۱۱ شهریورماه با جابه‌جایی یک میلیون و ۱۲۰ هزار ورقه به ارزش بیش از ۹۰۷ میلیارد ریال دنبال شد که نماد «اخزا۶۱۰» با تغییر مالکیت بیش از ۱۲۱ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار از آن خود کرد.


در این بازار همچنین فردا تعداد ۵ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۷ ورقه اسناد خزانه اسلامی متعلق به سازمان تامین اجتماعی به صورت عمده عرضه خواهد شد؛ این سری از اسناد خزانه در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴۴»، «اخزا۶۰۵۴»، «اخزا۶۱۲۴»، «اخزا۶۱۳۴»، «اخزا۶۱۴۴»، «اخزا۶۱۵۴» و «اخزا۶۲۲۴» روی تابلو می‌روند.


معاملات تابلو تسهیلات مسکن


در همین حال نگاهی به آمار معاملات تابلو تسهیلات مسکن در بازار امروز نشان می‌دهد قیمت تسه‌ها در بازه ۶۵۴ تا ۵۸۷ هزار ریالی متغیر و بیشترین قیمت متعلق به تسه دی‌ماه ۹۵ بوده است. در عین حال امروز نزدیک به ۸۲ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۵۳ میلیارد ریال در این تابلو معامله شد که تسه مرداد ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) روز جاری را با جابه‌جایی بیش از ۹ میلون ورقه به ارزش افزون بر ۱۱۳ میلیارد ریال پشت سر گذاشتند.


تاثیر نمادها


در روزی که گذشت نمادهای معاملاتی دو گروه پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها با تاثیر منفی تا سقف ۱۱ واحدی در افت ۳۸ واحدی شاخص کل و رسیدن آن به ارتفاع ۱۵۰۶ واحدی سهیم بودند. همچنین نماد «اتکام» شاهد بیشترین افزایش قیمت بود و نماد «تبرک» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «سمگا» پُربیننده‌ترین نمادها لقب گرفتند.


نگاهی به معاملات سهام در فرابورس نیز بیانگر دست‌به‌دست شدن بیش از ۳۶۶ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم است که در پایان این معاملات نماد «ذوب» با حجم معاملات افزون بر ۱۲۰میلیون سهمی به ارزش نزدیک به ۲۱۸ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.


بازار پایه


از سویی دیگر، بازار پایه فرابورس نیز در دومین روز کاری هفته جاری با جابه‌جایی نزدیک به ۳۲۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۸۹ میلیارد ریال و توقف نماد معاملاتی « وثوق۱» متعلق به شرکت سرمایه گذاری وثوق امین به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه روبه‌رو شد.


در نهایت، امروز فرابورس در مجموع بازارهای خود شاهد خرید و فروش بیش از ۷۰۱ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال بود که این میزان از دادوستدها در بیش از ۸۰ هزار نوبت معاملاتی اتفاق افتاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر