12 شهريور 1397 - 08:57
آمار ۵ ماه ابتدایی سال جاری مشخص کرد:

جزییات تحرک سهامداران حقیقی‌ و حقوقی در بورس

حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در پنج ماه گذشته هر یک به ترتیب ۵۴ و ۴۶ درصد خریدهای بورس را از آن خود کرده و در مقابل حقیقی‌ها ۴۹ درصد و حقوقی‌ها ۵۱ درصد فروش‌های بورس را به نام خود کردند.
کد خبر : ۹۰۷۶۴
بورس

به گزارش ایبِنا، در دومین ماه تابستان امسال حقیقی‌ها ۷۱ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال(۵۹.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۴۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۴۰.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۶۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال(۵۲.۴ درصد) و حقوقی‌ها ۵۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال (۴۷.۶ درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.


حقیقی ها نیز در تیرماه امسال ۴۵ هزار و ۱۲۰میلیارد ریال (۵۳.۸ درصد) و حقوقی‌ها ۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال (۴۶.۲ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۴۰ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال (۴۸.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۴۳ هزار و ۶۱ میلیارد ریال(۵۱.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.


این در حالی است که در سومین ماه امسال حقیقی‌ها ۲۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال (۵۵.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۲۱ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال (۴۴.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۰ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال (۴۲.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۲۸ هزار و ۸۸ میلیارد ریال(۵۷.۳ درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.


در دومین ماه امسال حقیقی‌ها ۱۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال(۳۵.۴ درصد) و حقوقی‌ها ۲۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال (۶۴.۶ درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۱۵هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال (۴۲.۴ درصد) و حقوقی‌ها ۲۰هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال(۵۷.۶درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.


در نخستین ماه امسال حقیقی‌ها ۷هزار و ۶۸۹میلیارد ریال(۴۶.۲درصد) و حقوقی‌ها ۸ هزار و ۹۳۶میلیارد ریال(۵۳.۸درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۹هزار و ۷۶۲میلیارد ریال(۵۸.۷ درصد) و حقوقی‌ها ۶هزار و ۸۶۳میلیارد ریال(۴۱.۳درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته‌اند.


این گزارش می‌افزاید: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه حقیقی‌ها ۱۶۴هزار و ۳۸۷میلیارد ریال(۵۴درصد) و حقوقی‌ها ۱۴۱هزار و ۹۸میلیارد ریال(۴۶درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۱۴۹هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال(۴۹درصد) و حقوقی‌ها ۱۵۵ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال(۵۱درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.


این در حالی است که در سالی که گذشت حقیقی‌ها ۲۱۹هزار و ۵۰ میلیارد ریال(۴۸درصد) و حقوقی‌ها ۲۳۵هزار و ۷۷۱میلیارد ریال(۵۲درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۲۱هزار و ۴۸۸میلیارد ریال(۴۹درصد) و حقوقی‌ها ۲۲۱ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال(۵۱درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر