12 شهريور 1397 - 15:36

رشد نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در ادامه ریزش های روز های اخیر در پایان داد وستدهای امروز با بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد به ۱۳۵ هزار و ۲۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۹۰۸۱۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران در سومین روز معاملاتی هفته جاری، بعد از چند روز افت، شاهد افزایش نماگر تالار شیشه ای بودند تا فضای متفاوتی را تجربه کنند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۵۸۱واحد رشد معادل ۱.۱۸ درصد به ۱۳۵ هزار ۲۵۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۶۲ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد به ۳۹ هزار ۵۶۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶ واحد رشد معادل ۰.۴۵ درصد به ۲۱ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۸ واحد افزایش، معادل ۰.۴۵ درصد به ۱۵ هزار و ۳۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۶۵واحد صعود، معادل ۱.۳۸ درصد به ۱۴۴ هزار و ۳۶۱ واحد، شاخص بازار اول با ۱۵۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۶ درصد به ۹۹ هزار و ۴۳۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۲۴ واحد رشد معادل ۰.۵۳ درصد، به ۲۷۰ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۲۵۱ واحد، فملی با ۲۰۴ واحد، شبندر با ۱۶۴ واحد، شپنا با ۱۳۷ واحد، شتران با ۱۲۸، وغدیر با ۸۶ واحد و پارس با ۸۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان صنایع


این گزارش می افزاید: روز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۵۴۸۸ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۱۵ هزار و ۴۴۴ واحد، سایر معادن با ۷۱۲ واحد افزایش معادل ۴.۸۵ درصد به ۱۵ هزار و ۳۹۹ واحد، فرآوده نفتی با ۲۱۷۸۹ واحد صعود معادل ۴.۲۶ درصد به ۵۳۲ هزار و ۸۱۳ واحد، ذغالسنگ با ۹۴ واحد رشد معادل ۴.۰۱ درصد به ۲ هزار و ۴۶۱ واحد، خودرو با ۴۹۷ واحد افزایش، معادل ۳.۰۱ درصد به ۱۷ هزار و ۴۸ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۵) واحد افزایش معادل (۳.۰۸) درصد به ۱۷۸ واحد، وسایل ارتباطی با (۵۷) واحد ریزش معادل (۳.۳۴) درصد به یک هزار و ۶۶۵ واحد» رسید.


کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «حفارس، وبیمه، دزهراوی، کدما، شبریز، ساربیل و چفیبر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حفاری، سغرب، حتاید، ساراب، وصنا، ستران و سبهان» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۴۲ هزار و ۹۶۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۷۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۱۶ هزار و ۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر