14 شهريور 1397 - 11:27
معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری:

تسهیلات با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد به روستائیان پرداخت می‌شود

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با ۱۰ و ۲۰ درصد آورده در دستور کار قرار دارد و کارمزد این تسهیلات بین ۴ تا ۶ درصد پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۹۰۹۰۶
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا ، «ابوالفضل رضوی»روز چهارشنبه در همایش تخصصی «اقتصاد تعاون کشاورزی روستا» افزود: چنانچه روستا را یک واحد فرهنگی - مسکونی و اجتماعی ندانیم، نمی توان انتظار توسعه کشور را داشت.


وی تصریح کرد: واقعیت اینکه روستا یک واحد تولیدی است و قابلیت تولید محصول مستقیم و تبدیلی را دارد و در عین حال پایداری فعالیت ها استفاده از شیوه تعاون است.
رضوی، مشارکت ندادن مردم در نظام برنامه ریزی کشور را مهمترین نقص دانست و گفت: امروز زمینه مشارکت مردم در بخش سیاسی را مهیا کرده ایم و تا زمانی که با این شیوه حرکت شود، از مقصد واقعی فاصله داریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، بی توجهی به آینده نگری را ضعف دیگر نظام برنامه ریزی دانست و افزود: افراد در جامعه به سه دسته تقسیم می شوند، گروه نخست هیچ دیدگاهی نسبت به حال و گذشته ندارند، گروه دوم منتقدان گذشته اند و همان افرادی هستند که در شکل گیری گذشته نقش داشته اند و گروه سوم، گذشته را مرور می کنند، اما به آینده توجه دارند.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات در همه ابعاد باید به تعاون توجه شود و اکنون فرزندان روستائی وعشایری از کمترین امکانات آموزشی برخوردارند. به گفته رضوی، اختصاص یک نفر معلم برای ۶ نفر دانش آموز در ۶ پایه مختلف، سهم هر دانش آموز از نظام آموزشی، نیم ساعت است.
این مقام مسئول گفت: چنانچه تاثیر آموزش مستمر را می دانستیم، برای هم افزایی تلاش بیشتری می کردیم.


برچسب ها: تسهیلات وام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر