16 شهريور 1397 - 10:39

استفاده واشنگتن از دلار به عنوان اهرم فشار بر کشورها

وزیر خارجه روسیه گفت: ایالات متحده در حال دستکاری دلار است و از آن به عنوان اهرمی برای تنبیه کشورها استفاده می کند.
کد خبر : ۹۰۹۵۲
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ایالات متحده در حال دستکاری دلار است و زمانی که قصد دارد کسی را تنبیه کند از آن به عنوان ابزاری برای اعمال فشار استفاده می کند.


وی در مصاحبه ای با شبکه یک روسیه گفت: واشنگتن خدمات و عملیات های بانکداری با دلار را در ارتباط با هر کشوری که قصد تنبیه آن را داشته باشد یا هر کشوری که با کشور مورد تحریم شده به روابط خود ادامه دهد، بلافاصله قطع می کند.


وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که برای چند دهه هر کسی امیدوار است که ایالات متحده به طور کامل به وظایف خود به عنوان منتشر کننده ارز اصلی ذخایر جهان به طور دقیق عمل کند. چه چیزی برای دلار درحال اتفاق افتادن است؟ واشنگتن در حال دستکاری دلار به میل خود است.



همچنین وی در جلسه ای با همتای ترکیه ای خود ماه گذشته گفته بود که نقش دلار به عنوان یک ارز ذخیره جهانی از آنجایی که کشورهای زیادی به تجارت با ارزهای ملی تغییر رویه دهند، ممکن است کم رنگ شود. وی گفت: سوء استفاده از نقش دلار به عنوان یکی ذخیره ارز جهانی منجر به تضعیف نقش دلار خواهد شد.  


بر پایه این گزارش، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه هم چند روز پیش خواستار از بین رفتن انحصار دلار با انجام تراکنش و سرمایه گذاری با ارزهای ملی شرکای تجاری شده بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر