17 شهريور 1397 - 10:39

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در آلمان

امیر قطر گفت: قصد داریم طی ۵ سال آینده ۱۰ میلیارد یورو در آلمان سرمایه گذاری کنیم که یکی از حوزه های آن ایجاد ترمینال گاز ال ان جی در آلمان است.
کد خبر : ۹۰۹۷۴
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «تمیم بن حامد الثانی» امیر قطر گفت: قصد داریم ظرف ۵ سال آینده ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۶ میلیارد دلار) سرمایه گذاری در آلمان انجام دهیم که شامل ایجاد یک ترمینال گاز مایع طبیعی احتمال خواهد بود.


امیر قطر این موضوع را در کنفرانس سرمایه گذاری دو جانبه در برلین مطرح کرد. در حال حاضر آلمان بزرگترین مصرف کننده انرژی اروپا است. الثانی گفت: مجموع تجارت آلمان-قطر در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شد؛ در حالیکه قبل از آن به تقریبا ۲.۸ میلیارد یورو رسیده بود و رشد ۲ برابری را تجربه کرده بود. امیر قطر انتظار رشد بیشتر را در سال های آتی از تجارت ۲ جانبه اعلام کرد.  


در همین حال آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: سرمایه گذاری در بخش انرژی فرصت های نوید بخشی را برای توسعه مناسبات تجاری ارائه می دهد؛ ضمن اینکه عرضه گاز مایع طبیعی قطر به تنوع بخشی منابع عرضه انرژی کمک می کند.


وی گفت: از نظر من بخش انرژی پتانسیل قابل توجهی را برای توسعه مناسبات اقتصادی ارائه می دهد. مرکل تصریح کرد که آلمان پیش از این به ترمینال های ال ان جی در هلند، بلژیک و لهستان متصل بود؛ اما دولت او به دنبال توسعه شبکه گاز ال ان جی در داخل آلمان است و شرکت های آلمانی در جهت ایجاد ترمینال گاز ال ان جی داخلی کار می کنند.


همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد که با شرکت «آر دابلیو ایی» آلمان و «یونیپر» در مورد ایجاد ترمینال احتمالی گاز ال ان جی در حال مذاکره است. از طرفی هم کنسرسیوم ترمینال ال ان جی آلمان متشکل از اپرواتور شبکه گاز هلند، Gasunie است و شرکت Vopak و اویل تانکینگ و داچ اویل در حال توسعه برنامه ای با سرمایه گذاری تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر