18 شهريور 1397 - 11:40

آمریکا، کره شمالی را متهم به سرقت از بانک مرکزی بنگلادش کرد

وزارت دادگستری آمریکا کره شمالی را متهم به جاسوسی از بانک مرکزی بنگلادش و حمله هکری کرد که منجر به سرقت ۸۱ میلیون دلار از آن شد.
کد خبر : ۹۱۰۴۸
وزارت دادگستری آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از فین اکسترا، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد «پارک جین هیوک»، هکر کره شمالی که متصل به دولت پیونگ یانگ و تیم او «لازاروس گروپ» است مرتکب حمله سایبری به بانک مرکزی بنگلادش و سرقت ۸۱ میلیون دلار از دارایی های این بانک در سال ۲۰۱۴ میلادی شده است.


مقامات قضایی آمریکا اعلام کردند که گروه «لازوراس» و کره شمالی به مدت طولانی به بانک مرکزی بنگلادش حمله هکری کردند و هکرهای این گروه با استفاده از سامانه سوئیفت مبالغ انتقالی به بانک فدرال رزرو نیویورک را که مبلغ ۸۱ میلیون دلار بوده را از حساب های قربانیان خود که در فیلپین کنترل می شدند را هک کرده اند.


همچنین وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که این گروه به چندین بانک دیگر در ویتنام، فیلیپین، آفریقا و آسیای جنوب شرقی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی با روش مشابه حمله سایبری کرده اند و تلاش کردند که حداقل یک میلیارد دلار سرقت کنند.


دادستان آمریکا اعلام کرد که کره شمالی از طریق این هکرهای دولتی از بانک مرکزی بنگلادش و دیگر شهروندان کشورهای دیگر سرقت کرده اند. همچنین این گروه با ایجاد یک بدافزار شهروندان بیش از ۱۵۰ کشور جهان را تحت تاثیر این بدافزار قرار داده اند و منجر به ضرر صدها میلیون دلاری شده است.  


بر پایه این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا «پارک جین هیوک» را بصورت غیابی به حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر