18 شهريور 1397 - 16:29

فرابورس میزبان عرضه ۳ اسناد خزانه اسلامی

فرابورس در هفته جاری میزبان عرضه سه اسناد خزانه اسلامی است.
کد خبر : ۹۱۰۷۷
اسناد خزانه اسلامی

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس که هفته معاملاتی جاری را با رشد بیش از دو درصدی و فتح قله ۱۶۰۰ واحدی آغاز کرد، امروز نیز روند صعودی خود را با ۲۷ واحد رشد ادامه داد و در پایان این روز کاری با سبزپوشی در ارتفاع ۱۶۴۲ واحدی ایستاد.


صعود آیفکس


بر اساس این گزارش، به موازات صعود آیفکس امروز هجدهم شهریورماه شاهد دست به دست شدن افزون بر ۸۱۴ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس بودیم که ارزش این دادوستدها به ۴ هزار و ۳۱۳ میلیارد بالغ شد.


در میان نمادهای فرابورسی نماد «ذوب» با ۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد آیفکس ایفا کرد؛ این در حالی است که این نماد در صدر جدول نمادهای پُربیننده نیز قرار گرفت. در ادامه عنوان بیشترین افزایش قیمت به نماد «کشرق» از گروه استخراج زغال سنگ اختصاص یافت و در سمت مقابل نماد شرکت بیمه سامان یعنی «بساما» بار بیشترین افت قیمتی را در روز جاری به دوش کشید.


بازارهای اول و دوم


نگاهی به معاملات فرابورس به تفکیک بازارها حاکی نیز از آن است که در مجموع بازارهای اول و دوم ۳۲۹ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال نقل‌ و انتقال یافته است. در بازار پایه نیز معامله‌گران سهام به مبادله ۴۶۳ میلیون سهم اقدام کردند که این حجم از معاملات، ثبت ارزش یک هزار و ۸۰ میلیارد ریالی را رقم زد. از سوی دیگر بازار ابزارهای نوین مالی در دومین روز کاری این هفته میزبان جابه‌جایی ۱۹ میلیون ورقه به ارزش مبادلاتی یک هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود.


بازار ابزارهای نوین مالی


طبق اطلاعیه منتشرشده از سوی مدیریت عملیات بازار و اعضای فرابورس تا پایان هفته جای اسناد خزانه اسلامی در ۳ نماد معاملاتی در فرابورس عرضه می‌شود. بدین ترتیب فردا دوشنبه نوزدهم شهریورماه، بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس میزبان عرضه اوراق «اخزا ۷۰۵» خواهد بود. این اوراق در خردادماه امسال منتشر شده و در ۲۳ مرداد سال ۹۸ سررسید می‌شود.


همچنین سه‌شنبه بیستم شهریورماه نیز نمادهای معاملاتی اوراق «اخزا ۷۱۱» و «اخزا۷۱۲» که به ترتیب در تاریخ سی‌ام تیرماه ۹۸ و ۳۰ مردادماه ۹۸ سررسید خواهند شد، برای نخستین بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش می‌یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر