19 شهريور 1397 - 12:03

طرح تشکیل سازمان مفاسد اقتصادی در دستور کار مجلس

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به مخالفت هایی در هیات رییسه با طرح سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این طرح با پیگیری نمایندگان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۹۱۱۲۰
احمد امیرآبادی فراهانی

به گزارش ایبِنا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو با اشاره به بازگشت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: بر اساس اخطار اصل ۷۵ که توسط یکی از نماینده ها داده شد رئیس جلسه پذیرفت و این طرح را از دستور خارج کرد اما در خود هیئت رئیسه نیز مخالفینی داشت مبنی بر اینکه این سازمان بار مالی ندارد و مشمول آن اصل نمی شود و رئیس جلسه نیز نباید آن اخطار را می پذیرفت.
وی افزود: پس از تذکرات نمایندگان، رئیس جلسه اعلام کردند طرح مذکور در نخستین جلسه مجلس بررسی خواهد شد و به همین دلیل پس از تعطیلات مجلس، به این موضوع رسیدگی خواهد شد. بازگشت این طرح به دستور کار مجلس، راهکار قانونی نیز دارد و اگر تعدادی از نمایندگان امضاهای لازم را جمع آوری کنند و از هیئت رئیسه بخواهند، طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به سیر قانون گذاری مجلس بازگردد، امکانش فراهم است یا اینکه مجددا با بررسی هیئت رئیسه در دستور قرار بگیرد و به کمیسیون ارجاع شود و کمیسیون با تغییراتی آن را به صحن علنی مجلس گزارش کرد.
این عضو هیات رییسه مجلس درباره طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این طرح یکی از طرح های خیلی خوب مجلس شورای اسلامی بود بخصوص آنکه بیش از یک سال روی این طرح کار می شد و جلسات مکرری با رئیس قوه قضائیه با صاحب نظران گذاشته شده بود و به همین دلیل پیگیری ها جهت بازگشت این طرح در حال انجام است.
وی افزود: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خاستگاه افکار عمومی است زیرا در این طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین گنجانده شده است. به نظر می رسید در روز رای گیری برای این رای، بهتر می شد با آن برخورد کرد اما این اتفاق نیفتاد و بخش عمده ای از افکار عمومی نسبت به رد این طرح، ناراحت شدند اما در هر صورت طراحان و موافقان این طرح، پیگیر این هستند که این طرح مجددا به صحن علنی بازگردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها