19 شهريور 1397 - 15:46

روز تاریخی بورس/ شاخص ۴۷۰۰ واحد صعود کرد

شاخص بورس در پایان داد وستدهای سومین روز معاملاتی تالار شیشه ای در هفته جاری با بیش از ۴۷۰۰ واحد رشد به ۱۴۶ هزار و ۹۹۸ واحد رسید و ارزش بازار نیز از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان هم عبور کرد.
کد خبر : ۹۱۱۳۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار سهام امروز با ورود شاخص کل به کانال ۱۴۶ هزار واحد یک روز تاریخی را برای فعالان این بازار شکل داد.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۷۶۴ رشد معادل ۳.۳۵ درصد به ۱۴۶ هزار ۹۹۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۳۹۳ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به ۴۲ هزار ۹۸۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۹۷ واحد رشد معادل ۲.۹۸ درصد به ۲۴ هزار و ۱۳۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۹۳ واحد افزایش، معادل ۲.۹۸ درصد به ۱۷ هزار و ۶۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۲۸۳ واحد صعود، معادل ۳.۴۸ درصد به ۱۵۷ هزار و ۲۳۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۹۷۳ واحد افزایش معادل ۳.۷۹ درصد به ۱۰۸ هزار و ۸۷۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۲۶۱ واحد رشد معادل ۲.۵۷ درصد، به ۲۸۹ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۴۵۱ واحد، کگل با ۲۴۶ واحد، فملی با ۲۲۹ واحد، شبندر با ۱۹۲ واحد، شپنا با ۱۸۲ واحد، تاپیکو با ۱۷۲ واحد و شتران با ۱۷۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


روند شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز همه شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «زراعت با ۶۲۴ واحد رشد معادل ۸.۹۰ درصد به ۷ هزار و ۶۳۶ واحد، ماشین آلات با ۱۶۰۰ واحد افزایش معادل ۷ درصد به ۲۳ هزار و ۹۹۵ واحد، فرآورده نفتی با ۳۰۰۰۴ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۶۳۰ هزار و ۵۱۸ واحد، فنی مهندسی با ۴۴ واحد رشد معادل ۴.۸۶ درصد به ۹۶۲ واحد، ذغال سنگ با ۱۳۲ واحد افزایش، معادل ۴.۸۳ درصد به ۲ هزار و ۸۷۲ واحد، کانه فلزی با ۱۸۴۳ واحد افزایش معادل ۴.۸۳ درصد به ۳۹ هزار و ۹۹۲ واحد، قند و شکر با ۵۴۴ واحد رشد معادل ۴.۸۰ درصد به ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها سهم ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «غشهد، سخزر، تایرا، کدما، کفپارس، فباهنر و قشرین» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چکارن، حفارس، کساوه، غشاذر، ثاباد، شاملا و ولیز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۲۲۱ هزار و ۸۰ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۶۰ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر