20 شهريور 1397 - 10:00
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

اجرای برنامه های «دوستدار خانواده»، سیاست اصلی بانک مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت ترویج برنامه‌های تحکیم خانواده گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت کانون خانواده از سیاست های اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
کد خبر : ۹۱۱۶۰
مرتضی اکبری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اساس بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، به هریک از زوج‌هایی که در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و این بانک را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده اند، در سال جاری به میزان ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می‌کند.


این بند تصریح می‌کند که «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند».


به این منظور دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگویی به اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و برنامه‌های تحکیم خانواده پرداخت. وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف حمایت از جوانان و تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می‌کند بیان داشت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۳۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با مبلغ کل ۳۴۰۰ میلیارد ریال به مشتریان خود اعطا کرده است.


دکتر اکبری اضافه کرد: میزان تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ بیش از ۹۱ درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: به ۱۰۰ درصد تقاضاهای ثبت شده در سامانه بانک مرکزی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد اعطا شده است.


وی در ادامه به طرح‌های حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تحکیم کانون خانواده اشاره کرد و اذعان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور حمایت و کمک به تأمین مایحتاج ضروری خانواده‌ها اقدام به راه اندازی و اجرای طرح اندوخته خانواده مهر ایران کرده است.


اکبری اضافه کرد: در این طرح با انتقال عملیات صندوق‌های خانگی به شعب بانک، توان پرداخت تسهیلات به هریک از اعضاء تا دوبرابر افزایش پیدا می‌کند. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین به آمار تسهیلات اعطایی در طرح اندوخته خانواده مهر ایران اشاره کرد و گفت: پس از اجرای این طرح تا کنون بیش از ۶۵۲ صندوق در بانک افتتاح حساب کرده اند و با توجه به تازه اجرایی شدن این طرح تسهیلاتی، میزان استقبال مشتریان رو به افزایش است.


اکبری در ادامه به طرح دیگر حمایتی خانواده بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و بیان داشت: طرح اندوخته بانوان مهر ایران از دیگر اقدامات اجرایی بانک برای کمک به بهبود معیشت و اشتغالزایی زنان سرپرست خانواده، بانوان بد سرپرست و دختران خودسرپرست است.


وی افزود: در این طرح، بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به پرداخت بیش از ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیون ریالی جمعاً به اعتبار یک هزار میلیارد ریال اقدام کرده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: در حال حاضر با گذشت ۵ ماه از سال بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۲۲ فقره از این نوع وام به ارزش ۵۰۴ هزار و ۶۱۵ میلیون ریال به نیازمندان معرفی شده توسط معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری پرداخت شده است.


شایان ذکر است بانک قرض الحسنه مهر ایران، به منظور حمایت از ترویج فرهنگ ازدواج و برنامه های تحکیم خانواده و به منظور ایجاد اطمینان خاطر والدین از تأمین آتیه فرزندان خود، طرح های یکم و دوم پیوند مهر ایران را ارائه کرده است.


در طرح یکم پیوند مهر ایران، جامعه هدف افرادی هستند که نزدیک به سن ازدواج بوده و یا قصد ازدواج در آینده ای نزدیک را دارند. این افراد می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز- طرح یکم پیوند مهر ایران از تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ازدواج تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال برخوردار شوند.


در طرح دوم پیوند مهر ایران، به منظور آینده نگری برای افرادی که به تأمین آتیه خود می اندیشند، جامعه هدف افرادی هستند که فعلاً در سن ازدواج نیستند. این افراد می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز- طرح دوم پیوند مهر ایران از تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ازدواج تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال برخوردار شوند.


همچنین در راستای نامگذاری سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و با توجه به لزوم افزایش قدرت خرید مردم در استمرار چرخه تولید و اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط که دارای زنجیره ارزش داخلی بوده و موجبات اشتغال ملی را فراهم می نماید، بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به ارائه طرح حمایت از کالای ایرانی اقدام کرده است.


شایان ذکر است که در پی ابلاغ دستور العمل حمایت از کالای ایرانی متقاضیانی که دارای تسهیلات جاری نزد بانک می باشند می توانند به میزان ما به التفاوت سقف تسهیلات بانکداری اجتماعی (۳۰۰ میلیون ریال) و مانده بدهی تسهیلاتی خود در بانک، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از تسهیلات خرید کالای ایرانی بهره مند شوند.


بر اساس این دستورالعمل، بانک قرض الحسنه مهر ایران تا کنون تفاهم نامه‌هایی را نیز با شرکت سهامی فرش ایران، شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، بنیاد برکت و ... امضا کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر